تشریح عملکرد مثبت پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۹

پتروشیمی امیرکبیر سال ۹۹ را با تحولاتی قابل توجه در بخش‌های تولید، فروش و طرح‌های توسعه‌ای به اتمام رساند و رشد قابل توجهی را در زمینه سودآوری تجربه کرد.

 

عبدالکریم پهلوانی، مدیرعامل این شرکت با اعلام اینکه پتروشیمی امیرکبیر سال ۹۹ در ۱۵ شاخص کلیدی عملکرد موفق به ثبت رکورد شد، اظهار کرد: پارسال در چهار حوزه مدیریت سبد و تأمین خوراک، افزایش و بهبود تولید محصول، رشد فروش و سودآوری و طرح‌های توسعه‌ای، سالی درخشان در تاریخ این مجتمع تولیدی بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه اقدام‌های انجام‌شده در سال ۹۹ و تداوم و توسعه آن در سال ۱۴۰۰، شرکت امیرکبیر را به اهداف بلند خود در حوزه تحقق تولید اسمی و توسعه همه‌جانبه این شرکت خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر اعلام کرد: مدیریت سبد خوراک و تأمین خوراک مناسب، همچنین بهبود قراردادهای موجود از دیگر اقدام‌ها برای حل مشکل تاریخی این مجتمع تولیدی بوده است.

پهلوانی آمار شرکت پتروشیمی امیرکبیر در حوزه تولید و افزایش محصول را نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه ارزیابی کرد و گفت: این مجتمع تولیدی توانست در بسیاری از حوزه‌ها از جمله تولید کل و تولیدات پلمیری رکورد سال‌های گذشته این شرکت را جابه‌جا کند، به‌طوری‌ که این شرکت توانست به رکورد تولید کل دست یابد و از ۱۳۳۰۶۵۹ تن در سال ۹۸ به ۱۴۱۰۶۳۰ تن در سال ۹۹ برسد، همچنین در تولیدات پلمیری، امیرکبیر از تولید ۵۹۱۳۹۸ تن در سال ۹۸ به ۶۳۰۴۹۹ تن در سال ۹۹ دست یافت.

وی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی امیرکبیر توانست رکورد قابل توجهی در فروش حجمی از خود به‌ جا بگذارد، افزود: فروش کل حجمی این شرکت از ۸۹۸۵۰۳ تن به ۹۶۳۰۳۲ تن و فروش حجمی پلیمری از ۵۶۲۷۷۹ تن به ۶۴۷۴۵۶ تن رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر فروش صادراتی این شرکت را نیز قابل توجه توصیف کرد و گفت: پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۹ توانست فروش صادراتی حجمی خود را از ۲۹۱۷۷۱ تن به ۳۶۰۹۵۱ تن افزایش دهد.

به گفته پهلوانی، کاهش توقف‌ها به مقدار ۱۶ درصد و نیز کاستن از ضایعات محصول به مقدار ۵۷ درصد از دیگر دستاوردهای پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۹ بوده است.

وی دستاوردهای شرکت پتروشیمی امیرکبیر را در بخش بهبود تولید و توسعه، کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: این شرکت در سال ۹۹ پس از هشت سال، اورهال واحد الفین (مهم‌ترین واحد تولیدی مجتمع) و دیگر واحدهای مرتبط را انجام داد که طی آن مهم‌ترین گلوگاه‌های تولید رفع شد و توانست به این وسیله زمینه تولید مستمر را در سال ۱۴۰۰ فراهم کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: این شرکت در سال ۹۹ با اجرایی کردن پروژه‌های توسعه‌ای از قبیل توسعه واحد اچ‌دی و احداث مخازن راهبردی ذخیره خوراک و همچنین ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت‌های پژوهشی، گام‌های مهمی برای توسعه زیرساخت‌ها و قرار گرفتن در مسیر تحقق تولید با ظرفیت اسمی برداشته است.

https://ipna.news/156518کپی شد!