توسعه قراردادهای بومی‌سازی فناوری در پتروشیمی در دستور کار است

سرپرست دفتر توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: توسعه قراردادهای بومی‌سازی فناوری در صنعت پتروشیمی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح‌های پتروشیمی، از مهم‌ترین اهداف این مرکز است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، حسن قلی‌پور در نشست همکاری مشترک پارک فناوری پردیس با مرکز توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی که با هدف به‌کارگیری ظرفیت‌ شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه صنعت پتروشیمی برگزار شد، گفت: توسعه قراردادهای بومی‌سازی فناوری در صنعت پتروشیمی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای طرح‌های پتروشیمی، از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مرکز توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی در آذرماه ۱۳۹۹ بود.

وی همچنین شناسایی تقاضاهای شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی را از دیگر برنامه‌های مهم این مرکز برشمرد.

سرپرست دفتر توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست ضمن تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های شرکت‌های عضو پارک در همکاری با صنعت پتروشیمی،  افزود: امکان تأسیس فن‌ بازار تخصصی صنعت پتروشیمی از ابزارهای شکل‌گیری زیست ‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی است.

بررسی امکان تأسیس فن‌ بازار تخصصی صنعت پتروشیمی

به گزارش پارک فناوری پردیس، احمد عسگری، مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس نیز در این نشست با اشاره به جایگاه و مأموریت ملی پارک فناوری پردیس در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نفت و زیرساخت‌های موجود، تصریح کرد: پارک فناوری پردیس با ایجاد زنجیره هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری با حضور همه بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری و پیاده‌سازی جریان‌های فناوری و نوآوری در این حوزه تجربه همکاری با صنعت نفت را دارد.

وی توضیح داد: هدف از این همکاری ایجاد همکاری نزدیک میان شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران و کارشناسان با مرکز توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان صنعت پتروشیمی است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی پارک فناوری پردیس، هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشور، پذیرش مسئولیت‌های حقوقی، مالی و اجرای پروژه‌های دانش‌بنیان در این صنعت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین ضمانت‌های مورد نیاز قراردادها و دریافت استانداردهای ملی و بین‌المللی را از موارد دیگر حمایت‌های پارک در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت نفت معرفی کرد.

https://ipna.news/156416کپی شد!