کاتالیست‌های پرمصرف صنعت پتروشیمی تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به تمرکز این شرکت بر تولید کاتالیست‌های پرمصرف و راهبردی اشاره کرد و گفت: با هدف تأمین نیازهای مجتمع‌های پتروشیمی کشور، تا پایان سال چند کاتالیست مهم با دانش فنی این شرکت به تولید صنعتی می‌رساند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی تیران(ایپنا)،  علی پژوهان با اشاره به اینکه پلنت‌های تولید کاتالیست‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سنگین (cx) در مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده افتتاح رسمی شده است، گفت: با هدف تأمین نیازهای مجتمع‌های پتروشیمی تا پایان سال چند کاتالیست مهم با دانش فنی این شرکت به تولید صنعتی می‌رساند.

وی درباره ویژگی‌های این دو کاتالیست اظهار کرد: کاتالیست پلی‌پروپیلن و کاتالیست پلی‌اتیلن سنگین با فناوری Cx با دانش فنی ایرانی تولید شده است و درصدد ساخت واحدهای جدید با ظرفیت تولید بالاتر برای تأمین همه نیاز کشور برای آنها هستیم.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به توانمندی‌های این شرکت در بومی‌سازی دانش انواع کاتالیست اشاره کرد و افزود: این شرکت برای همکاری با شرکت‌های تولیدکننده کاتالیست‌ها و مجتع‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین دانش فنی تولید کاتالیست‌ها و نیز استفاده از آنها در واحدهای تولیدی مجتمع‌های پتروشیمی آمادگی کامل دارد.

پژوهان گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی براساس برنامه‌ریزی‌های راهبردی خود در مسیر تدوین، توسعه و تجاری‌سازی دانش‌های فنی تولید کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت پتروشیمی، دانش مورد نیاز صنایع پتروشیمی و بهینه‌سازی فرآیندهای واحدهای تولیدی و دانش‌های موجود گام برمی‌دارد.

https://ipna.news/156310کپی شد!