ثبت رکورد تاریخی تولید «اتیلن» در واحد الفین پتروشیمی جم

شرکت پتروشیمی جم برای نخستین بار در تاریخ تأسیس، رکورد تولید بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن اتیلن در واحد الفین را در سال ۹۹ ثبت کرد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی تیران(ایپنا)، همزمان با اجرای طرح‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های تولید، برای نخستین بار در تاریخ تأسیس پتروشیمی «جم»، رکورد تولید اتیلن در واحد «الفین» این شرکت پتروشیمی در سال جهش تولید شکسته شد.

بر این اساس، تولید تجمعی واحد الفین پتروشیمی جم در سال ۱۳۹۹ برای نخستین بار با ثبت یک رکورد تازه به رقم کم‌سابقه بیش از یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن تولید اتیلن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ بیش از ۶۲ هزار تن افزایش یافته است.

تولید بالغ بر یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن اتیلن در واحد الفین پتروشیمی جم علاوه براینکه در تاریخ تأسیس این شرکت پتروشیمی بی‌سابقه بوده، منجر به جهش تولید در سایر زنجیره‌های ارزش پتروشیمی جم شده به‌طوری‌که آمارهای رسمی نشان از ثبت بالاترین میزان تولید محصولاتی همچون پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن و … پتروشیمی جم در سال جهش تولید می‌دهد.

همسو با ثبت رکورد جدید تولید اتیلن در واحد الفین، پتروشیمی جم سال گذشته در حوزه سودآوری و فروش وضع قابل قبولی را تجربه کرده است به‌طوری‌که میران فروش با ثبت جهش ۹۵ درصدی از مرز ۲۶ هزار و ۲۸۰ میلیون تومان گذشته است.

افزون‌بر این، باید به این نکته هم اشاره کرد که رکورد جدید در واحد الفین درحالی رقم خورده که پارسال با اجرای یکی از بزرگترین پروژه‌های رفع موانع تولید در واحد «الفین» پتروشیمی جم در کنار افزایش ۶۰۰ هزار دلاری سودآوری به ازای هر کوره این واحد، تولید دو محصول کلیدی اتیلن و پروپیلن افزایش یافته است.

کاهش و مدیریت مصرف سوخت و انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش راندمان و بهره‌وری حرارتی، از دیگر دستاوردهای اجرای این پروژه بزرگ رفع موانع تولید در کنار ثبت آمار بالای تولید، به شمار می‌رود.

https://ipna.news/156306کپی شد!