۱۸ طرح جدید در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به لیست طرحهای فعال افزوده شد

در سال گذشته، ۱۸ طرح جدید به واحدهای فعال منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزوده شدند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،
مدیرعامل این سازمان در نخستین جلسه هیات رئیسه سازمان در سال ۱۴۰۰، ضمن تبریک مجدد سال نو و ایام مبارک شعبانیه، گفت: امیدواریم که خیر و برکت این ایام خوب موجب تغییر در شرایط شود و با رفع کرونا، سلامتی به جامعه باز گردد.

سید امید شهیدی نیا، از کارکنان بابت تلاش های سال گذشته تقدیر کرد وعملکرد ایشان را در سال ۱۳۹۹، در مجموع رضایت بخش دانست.

وی سال گذشته را سال درخشانی برای صنعت پتروشیمی عنوان کرد و خاطر تشریح کرد: در سال ۹۹، با وجود مسائلی که در کشور ایجاد شد، جهش دوم صنعت پتروشیمی به تحقق خود نزدیک شد و ۱۱ طرح از ۱۷ طرح پیش بینی شده، افتتاح شد و بقیه آنها تا پایان خرداد افتتاح خواهند شد.

شهیدی نیا، افزود: با افتتاح این ۱۷ طرح، ظرفیت اسمی تولید صنایع پتروشیمی کشور به مرز ظرفیت یکصد میلیون تن در سال خواهد رسید.

تحقق این هدف با توجه به تحریمهای ظالمانه و اختلالی که بیماری کرونا در دنیا ایجاد کرد، دستاوردی شگفت انگیز محسوب می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که تا سال ۱۴۰۴، با افزایش ۳۰ میلیون تنی، جهش سوم پتروشیمی نیز محقق شود و به چشم اندازی که کشور برای این صنعت در نظر گرفته بود نائل شویم.

جهت گیری های صنعت پتروشیمی به سمت تکمیل زنجیره ارزش و طرح های پیشران گرایش خوبی گرفته و با ادامه ی این روند امیدواریم شاهد ارزش افزایی بیشتر این صنعت برای کشور باشیم.

بخشی از توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خواهد بود و از این حیث، تمامی واحدهای سازمان خصوصا واحدهایی که به نوعی با سرمایه گذاران در ارتباط هستند، فعالیت خود را مضاعف کرده و در سال جدید، محدودیت ها و موانع را هر چه بیشتر از پیش روی ایشان بردارند.

در سال گذشته ۱۸ مجوز احداث پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صادر شده و این طرح ها به لیست طرحهای فعال منطقه افزوده شده اند.

در حال حاضر ۳۵ طرح در منطقه در دست احداث داریم و به دنبال تعیین تکلیف سایر طرح های معطل مانده نیز هستیم تا در زمینه بهره برداری از زیرساخت های موجود، به بیشترین بهره وری برسیم.

https://ipna.news/156271کپی شد!