امیدواریم سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری کرمانشاه به میانگین کشور برسد

کرمانشاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: امیدواریم با اجرای برخی پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی، نرخ بیکاری کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ به میانگین کشوری برسد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛حسن عزیزی در نشست امروز(۲۴ اسفند) ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمانشاه، بااشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی سند اشتغال استان در سالجاری، اظهار کرد: هرچند طبق این سند برای سال ۱۳۹۹ کاهش ۲.۵ درصد نرخ بیکاری استان در نظر گرفته شده بود، اما تا پایان بهمن توانستیم سه درصد کاهش نرخ بیکاری استان را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح های پتروشیمی و پایین دستی صنعت نفت در استان، بتوانیم سال آینده نرخ بیکاری استان را به میانگین کشور برسانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از سیر نزولی میزان نرخ بیکاری جوانان دانش آموخته کرمانشاهی طی سالهای اخیر هم خبرداد و گفت:  برای اینکه بتوانیم نرخ بیکاری جوانان دانش آموخته استان را در سالهای  آینده تا حد قابل توجهی پائین بیاوریم، طرح های پژوهشی برای حل مشکل اشتغال آنها را در دستور کار قرار داده ایم.

برای زوجین جوان کرمانشاهی در طرح مسکن ملی سهمیه ویژه دیده شود

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست، اشتغال و مسکن را مهمترین دغدغه جوانان کرمانشاه  دانست و پیشنهاد داد: برای حل کردن مشکل اشتغال جوانان استان بنظر می رسد که می توان در طرح ملی مسکن سهمیه ویژه ای را برای زوج های جوان کرمانشاهی در نظر گرفت.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای حل مشکل اشتغال جوانان در کرمانشاه انجام گرفته، گفت: خوشبختانه با اجرای سند اشتغال در استان، امسال سه درصد کاهش بیکاری استان را داشتیم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم غنی سازی اوقات فراغت جوانان در محلات حاشیه نشین کرمانشاه به منظور جلوگیری از سوق یافتن آنها به سمت آسیب های اجتماعی، اعلام کرد: امیدواریم شهرداری در سال ۱۴۰۰ راه اندازی تعدادی فرهنگسرا در محلات حاشیه نشین شهر کرمانشاه را در دستور کار خود قرار دهد.

از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد اشتغال جوانان غافل نشویم

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست، با تاکید براینکه نباید از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد اشتغال جوانان غافل شد، اظهار کرد: حدود ۶۷  تا ۷۰ درصد از مخاطبین ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را جوانانی تشکیل می دهند که در حوزه های مختلفی فرهنگی، هنری و قرآنی و … فعالیت می کنند و می بینیم که ادبیات جوانان امروزی در حوزه های مختلف تغییر کرده که ما نیز باید این تغییرات را بپذیریم.

وی به گرایش بخش اعظمی از مردم دنیا و از جمله جوانان به شبکه های مجازی از جمله واتساپ، تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم اینکه جمعیت زیادی در این شبکه ها حضور دارند و اشتغال زیادی در آن بوجود آمده، اما ما هنوز تکلیف خود را با این حوزه نمی دانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متذکرشد: باتوجه به ظرفیت زیادی که چنین شبکه هایی دارند، از مسئولین استانی می خواهم که روی مقوله اشتغال در فضای مجازی بیشتر توجه کنند و آن را جدی تر بگیرند.

جوانان در همه بحران ها بخوبی پای کار آمده اند

همچنین مصطفی بابا ملکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه بااشاره به نقش سمن های حوزه جوانان در کمک رسانی در بحران های چندسال  اخیر استان، اظهار کرد: طی این مدت شاهد حضور جوانان باانگیزه کرمانشاهی در بحران هایی مانند زلزله، سیل و در آخر هم کرونا بودیم.

وی تاکید کرد: توجه به ایجاد زیرساخت ها از جمله تسهیل در راه اندازی سمن ها برای حضور فعالانه جوانان در حوزه مختلف جامعه باعث شده در بحران های مختلف برای کمک رسانی بخوبی پای کار بیایند و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: تا چندسال پیش تنها حدود پنج سمن در شهرستان کرمانشاه وجود داشت، اما اکنون ۲۳ سمن حوزه جوانان را در کرمانشاه داریم.

در پایان این نشست، از اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در طرح جامع اوقات فراغت سال ۱۳۹۹ بهترین عملکرد را داشتند، تجلیل شد.

https://ipna.news/156044کپی شد!