پیش بینی بورس فردا ۱۳ اسفند + اخبار لحظه‌ای

در روز جاری مدیر عامل بورس تهران به صورت مستقیم نام از سه گروه فلزات اساسی، فولادی و پتروشیمی نام برد و وضعیت نمادهای این گروه ها را برای سرمایه گذاری مناسب دانست.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس فردا _چهارشنبه ۱۳ اسفندماه_ را اینگونه پیش بینی می کند: از اتفاقات خوبی که افتاده این است که بازار متعادل شده، تقریباً از فشار فروشندگان در عمده نمادهای بازار کاسته شده و سهم هایی که صف فروششان همچنان پا برجاست از حجم صف ها کم شده است.
در روز جاری شاهد این بودیم که مدیر عامل بورس تهران به صورت مستقیم نام سه گروه از بازار را برد و معتقد بود وضعیت نمادهای این گروه مناسب سرمایه گذاری است که گروه های فلزات اساسی، فولادی و پتروشیمی بود. دلیل این پیشنهاد آن است که نسبت قیمت به سود این شرکت ها در حال حاضر در محدودهای ۱۰ واحد و برخی از آنها زیر ۱۰ واحد می باشد و با توجه به رشد چشمگیر قیمت های جهانی ما شاهده این خواهیم بود که شرکت ها قیمت محصولات خود را با مبلغ های بیشتری به فروش خواهند رساند و سود آوری بیشتری را خواهند داشت.
از طرف دیگر برخلاف انتظاراتی که می رفت نرخ دلار به زیر ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کند همچنان کاهش پیدا نکرده است و تغییرات این نرخ بیشتر بستگی به توافقات آینده ایران و آمریکا بر سر موضوع هسته ای دارد، لذا بخش عمده از اتفاقات سیاسی تأثیر خود را در بازار گذاشته اند و اصطلاحاً پیش خور کرده اند و پیش بینی می شود در صورتی که ریسک سیستماتیک جدیدی به بازار وارد نشود حال بازار بهتر خواهد شد.

https://ipna.news/155928کپی شد!