احداث ۵ مجتمع پتروشیمی در قزاقستان تا سال ۲۰۲۵

وزیر انرژی قزاقستان اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵ میلادی در این کشور ۵ مجتمع جدید پتروشیمی احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، «نورلان ناگایف» وزیر انرژی قزاقستان از ساخت ۵ مجتمع پتروشیمی در این کشور تا چند سال آینده خبر داد.

وی گفت: تدوین یک پروژه ملی برای توسعه پتروشیمی تا سال ۲۰۲۵ میلادی با تمرکز به حل مشکلات، به طور خاص، تامین پروژه‌ها با مواد اولیه، ایجاد کلاستر پتروشیمی و تقویت فناوری‌ها توسعه کشور در این زمینه را فراهم می‌کند.

به گفته وی، همچنین توافقنامه جداگانه‌ای بین این کشور و سرمایه‌گذاران با در نظر گرفتن نیازهای حین اجرای پروژه‌های پتروشیمی در حال تدوین است.

ناگایف افزود: این اقدامات امکان تکمیل احداث ۵ کارخانه تولید پلی‌پروپیلن، نیتروژن، هوای خشک فشرده، مواد افزودنی تقویت کننده اکتان بنزین، متانول، گلیکول در مناطق آکتائو، شیمکنت و اورالسک تا سال ۲۰۲۵ میلادی فراهم می‌شود.

به گفته وزیر انرژی قزاقستان حجم تولیدات در پی راه اندازی این کارخانه‌های ۹ برابر یا ۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال افزایش می‌یابد و میزان سرمایه گذاری در اقتصادی این کشور حدود ۳.۹ میلیارد دلار را تشکیل خواهد داد.

https://ipna.news/155904کپی شد!