تبدیل کرمانشاه به قطب پتروشیمی

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اجرایی شدن پتروشیمی اسلام آباد غرب و همچنین برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرای یک پتروشیمی دیگر در منطقه غربی استان و آغاز عملیات اجرایی پترو پالایش آناهیتا، کرمانشاه در آینده به قطب پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اجرایی شدن پتروشیمی اسلام آباد غرب و همچنین برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرای یک پتروشیمی دیگر در منطقه غربی استان و آغاز عملیات اجرایی پترو پالایش آناهیتا، کرمانشاه در آینده به قطب پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

هوشنگ بازوند در نشست با معاونین و مدیران ستادی استانداری و مشاوران استاندار، اظهار داشت: توفیق و پیشرفت در جامعه ماحصل یک کار تیمی و گروهی است که همه در آن دخیل هستند و توسعه در سایه همکاری و انجام یک کار تیمی محقق می شود که خوشبختانه در حال حاضر یک کار گروهی و تیمی در استان برای رسیدن به توسعه پایدار شکل گرفته است.
وی کاهش نرخ بیکاری در استان را نتیجه تلاش، پیگیری و انسجام مدیریتی برشمرد و افزود: علیرغم شرایط سخت اقتصادی، وجود بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه، نه تنها در استان با افزایش نرخ بیکاری روبرو نبودیم، بلکه با کاهش بیکاری هم مواجه بودیم که این مهم در سایه همدلی و کار تیمی در استان محقق شده است.
وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که با بیماری کرونا روبرو هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه در جلسه کارگروه مقابله با کرونا استان مصوبات خوب و اثربخشی برای مبارزه با این بیماری و همچنین مقابله با خسارت های اقتصادی ناشی از آن به تصویب رسیده و همواره اعلام کردیم که اگر این بیماری قابل درمان نیست، اما قابل پیشگیری است.
بازوند ادامه داد: برآورد ما از خسارت های اقتصادی بیماری کرونا در طول یک سال گذشته بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان در استان بود، اما اخیراً طی بررسی های صورت گرفته مشخص شد این خسارت حدود هشت هزار میلیارد تومان است که جبران این هشت هزار هزار میلیار تومان خسارت نیز نیازمند تلاش افزونتر است.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در کشور علاوه بر بیماری کرونا با بیماری تحریم هم روبرو بودیم، اما مردم پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مقاومت دلیرانه ای در جهت خنثی نمودن اهداف ظالمانه دشمنان داشتند و سربلند و سرافراز در این آزمون سخت هم بیرون آمدند، لذا ضرورت دارد که مدیران و مسئولین استانی بیش از پیش تلاش و اهتمام خود را برای خدمت رسانی بیشتر به چنین مردمی غیور و عزتمندی بکار گیرند.
بازوند با اشاره به شرایط اقتصادی ناشی از کرونا از شهرداران خواست که نسبت به وجود دستفروشان در سطح شهر حساسیت نداشته باشند و اقدامی در جهت برخورد با این افراد انجام ندهند.
وی گفت: بعضی از افراد برای به دست آوردن نان حلال اقدام به دست فروشی می کنند که شهرداری ها و اجرائیات حق برخورد با این افراد را ندارند.
در دولت یک اجماع برای کمک به کرمانشاه ایجاد شده است
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای احقاق حق کرمانشاه به منظور جبران توسعه نیافتگی آن اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به پیگیری ها و تعاملات صورت گرفته در استان با مجموعه دولت در حال حاضر یک اجماع بسیار خوبی در هئیت دولت برای کمک به استان به منظور جبران توسعه نیافتگی کرمانشاه شکل گرفته که همه باید تلاش کنیم از این اجماع و فرصت برای توسعه استان استفاده کنیم.
بازوند به اقدامات در حال انجام برای اجرایی شدن چند پتروشیمی و صنایع پایین دستی این صنعت در استان گفت: بدون شک با  توجه به اجرایی شدن پتروشیمی اسلام آباد غرب و همچنین اجرای یک پتروشیمی دیگر در منطقه غربی استان و آغاز عملیات اجرایی پترو پالایش آناهیتا، کرمانشاه در آینده به قطب پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد و این یک نوید بسیار خوبی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان است.
وی احداث پتروشیمی و پالایشگاه گازی در منطقه غربی استان(شهرستان گیلانغرب یا شهرستان سرپل ذهاب) را منوط به نتیجه کارشناسی اساتید مجرب و ذیربط در دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد.
وی گفت: سرمایه گذاری وزارت نفت در حوزه نفت و گاز در مناطق غربی استان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که با اجرای آن ۱۰۰ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.
استاندار کرمانشاه گفت: همچنین مصوبات لازم برای سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی در شهرستان کنگاور، روانسر و سنقر و کلیایی توسط هلدینگ خلیج فارس اخذ شده که فرمانداران کنگاور و  روانسر باید به سرعت در راستای مشخص شدن و واگذاری زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح ها اقدام کنند، ضمن اینکه این طرح در شهرستان سنقر و کلیایی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اجرای این پروژه ها که بسیار عظیم و اثر بخش هستند، آینده استان بسیار متفاوت و با تحول گسترده همراه خواهد بود.
https://ipna.news/155886کپی شد!