رشد ۹ درصدی حجم معاملات در بورس کالا

در هفته منتهی به ۸ اسفند ماه، ۷۸۹ هزار و ۱۷۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۵ هزار میلیارد ریال در بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که حجم معاملات نسبت به هفته ما قبل رشد ۹ درصدی را تجربه کرد؛ بیشترین حجم معاملات در تالار صنعتی و معدنی به فولاد و در تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی به وکیوم باتوم اختصاص داشت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،طی هفته اخیر و در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۳۱۲ هزار و ۱۰۷ تن انواع کالا به ارزش ۵۲ هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال معامله شد.
در این تالار ۲۹۹ هزار و ۷۱۷ تن فولاد، ۷ هزار و ۵۰۰ تن مس، ۳ هزار و ۹۸۵ تن آلومینیوم، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲۵ تن سرب، ۴۵۰ تن روی و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.
همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۷۵ هزار و ۲۹۱ تن انواع کالا به ارزش ۵۳ هزار و ۲۷ میلیارد ریال به فروش رسید.
در این تالار ۱۸۴ هزار و ۴۸۰ تن وکیوم باتوم، ۱۲۱ هزار و ۹۵۵ تن قیر، ۷۷ هزار و ۹۶۶ تن مواد پلیمری، ۴۰ هزار و ۳۶ تن مواد شیمیایی، ۴۸ هزار تن لوب کات، یک هزار و ۹۰۱ تن روغن پایه، ۳۰ تن آرگون، ۵۰۰ تن عایق رطوبتی و یک هزار و ۸۰۰ تن گوگرد معامله شد.
همچنین یک هزار و ۷۷۷ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

https://ipna.news/155840کپی شد!