افزایش تولید محصولات و کسب سود بی نظیر پتروشیمی فن آوران در سال جهش تولید

محمد جواد بدری مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران سود سالجاری این شرکت از مجموع سود حاصله طی شش سال گذشته بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ این شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق به افزایش ۷ درصدی مجموع حجم تولیدات خود در مقایسه با سال قبل شد.آمار ها نشان می دهند از مجموع ۱۰۰ درصد تولید در سالجاری، ۷۹ درصد مربوط به تولید متانول،  ۱۲ درصد سهم اسید استیک و ۹ درصد نیز منتج از تولید منوکسید کربن در سبد تولیدات مجتمع پتروشیمی فن آوران می باشد.

 شایان ذکر است میزان تولید متانول در سال جاری علیرغم محدودیت های اعمال شده در تخصیص گاز خوراک طی فصول سرد سال، برابر با سال قبل بوده و پیش بینی می گردد تولید این محصول با ۸۱ هزار تن، آخرین روز قرن جاری در سال۹۹ را پشت سر بگذارد.

محمد جواد بدری مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر افزود: رشد چشمگیر تولید در واحد اسید استیک فن آوران نیز به میزان ۴۹درصد، معادل ۴۸۳۱۹ تن بیشتر از سال گذشته بوده است و این در حالی است که این واحد با محدودیت تولید ناشی از فرسودگی و پایان عمر مفید راکتور ۲۱۰۱ خود مواجه است که در مرحله ساخت قرار دارد.

وی از بکارگیری تمام تلاش ها برای تحقق ظرفیت اسمی واحد اسید استیک خبر داد و گفت: در مجموع، تولید این محصول در سال جاری و تا تاریخ چهارم اسفند برابر با ۱۳۶،۲۲۴ تن می باشد و پیش بینی کرد با ادامه این روند، این رقم تا پایان سال به ۱۴۷،۵۵۳ تن افزایش یابد که ۹۸ درصد ظرفیت اسمی این واحد ۱۵۰ هزار تنی را در شرایط فعلی محقق می سازد.

این میزان تولید اسید استیک در تاریخچه فعالیت تنها تامین کننده اسید استیک کشور بی سابقه عنوان گردید که موجب گردیده است فاصله مثبت ۴۹ درصدی با ۹۹ هزار تن تولید سال گذشته به ثبت برسد.

مدیر عامل پتروشیمی فن آوران با اشاره به ثبت رکورد تولید مازاد بر ظرفیت اسمی این واحد در هر روز در سال ۱۳۹۹، که دستیابی به سقف تولید ۵۱۰ تن روزانه را محقق نمود، پایش های مستمر و پیشگیری از توقف های احتمالی و مهار موانع تولید را که به همت جوانان متعهد و متخصص این شرکت حاصل گردید را عامل این حماسه بر شمرد و از بکار گیری تمام ظرفیت ها برای بهره برداری بهینه از منابع در اختیار تولید خبر داد.

او تولید واحد منوکسید کربن این شرکت که خوراک واحد اسید استیک و نیز نیاز برخی شرکت های منطقه مانند پتروشیمی های کارون و رازی را نیز تامین می نماید، قابل توجه ذکر کرد و به افزایش ۴۰ درصدی تولید این واحد در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل اشاره کرد.

واحد منوکسید کربن پتروشیمی فن آوران در سال ۱۳۹۸ موفق به تولید ۷۶۸۸۶ تن محصول گردید که این میزان برای سال جاری و در هفته اول اسفند برابر با ۹۹ هزار تن محقق گردیده و پیش بینی می گردد تا پایان سال به ۱۰۸ هزار تن افزایش یابد.

شرکت پتروشیمی فن آوران توانسته است علاوه بر حفظ و افزایش میزان تولید محصولات خود سود خالص ۶۸۹۲۶ میلیارد ریالی را مستند به صورت های مالی حسابرسی نشده منتشر شده در کدال نیز محقق نماید که حکایت از افزایش ۳۶۵ درصدی آن در مقایسه با سال قبل دارد و سود پایه هر سهم را معادل ۶۸۸۰۰ ریال نوید می دهد.

گفتنی است سود پایه هر سهم شرکت ۵۳۹۹۰ ریال از سال قبل بیشتر و در کل باید اشاره داشت سود سالجاری این شرکت از مجموع سود حاصله طی شش سال  گذشته بیشتر است.

محمد جواد بدری در پایان افزود پتروشیمی فن آوران در سالی که روبه پایان است در تولید خوب و در سود آوری که حاصل در آمد های عملیاتی و مدیریت بهینه منابع مالی و نیز سرمایه گذاری های آگاهانه در بازار سهام شرکت های بورسی بود بی نظیر عمل کرد.

وی در پایان، خاطر نشان ساخت کلیه عوامل و ارکان این شرکت، پرتلاش و متعهدانه همگام با سیاست های ابلاغی گروه تاپیکو و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در راستای اهداف کلان کشور و در راستای سیاست های توسعه اقتصادی و نیز منافع ذی نفعان حقوقی، حقیقی و معنوی که همانا بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، در مسیر انجام بهینه مسئولیت های محول گام بر خواهند داشت و ابراز امید واری نمود کشور، بیش از پیش شاهد گشایش و رونق در عرصه تولید و صنعت پتروشیمی بعنوان یکی از پیش ران های مهم اقتصادی باشد.

https://ipna.news/155801کپی شد!