انحصار فرانسوی‌ها در تولید کاتالیست «ریفورمیت» پایان می‌یابد

مدیرعامل پتروشیمی نوری با اشاره به توافق با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای بومی‌سازی کاتالیست مصرفی واحدهای «سی‌سی‌آر»، از ثبت رکورد تازه تولید محصولات آروماتیکی در این شرکت پتروشیمی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ تقی صانعی در حاشیه برگزاری این رویداد تخصصی در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد ساخت یکی از کاتالیست‌های پرمصرف صنایع آروماتیک با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی گفت: برای نخستین بار ساخت کاتالیست واحدهای سی‌سی‌آر به شرکت‌های داخلی واگذار شد.

وی با بیان اینکه این کاتالیست در واحدهای ریفرمینگ کاربرد دارد و انحصار ساخت و عرضه آن در اختیار شرکت‌های فرانسوی از جمله «اکسنس» است، تصریح کرد: با ساخت این کاتالیست، زمینه کاهش ریسک و پایداری تولید در پتروشیمی نوری فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اعلام اینکه هم‌اکنون ۶ کاتالیست از مجموعه هشت کاتالیست مصرفی پتروشیمی نوری ایرانی‌سازی و بومی‌سازی شده است، تأکید کرد: بومی‌سازی و ایرانی‌سازی کاتالیست‌های مصرفی افزون بر صرفه‌جویی قابل توجه ارزی به کاهش وابستگی به سازندگان و تامین‌کنندگان خارجی منجر می‌شود.

صانعی همچنین با اشاره به فعالیت مستمر کمیته خودکفایی در پتروشیمی نوری از هدف‌گذاری برای بومی‌سازی سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ قطعه کالا و تجهیزات مصرفی در این شرکت پتروشیمی خبر داد و یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۳۵۰۰ قطعه کالا در پتروشیمی نوری بومی‌سازی شده که برگزاری نمایشگاه ساخت داخل در صنعت پتروشیمی فرآیند بومی‌سازی و داخلی‌سازی کالاهای مصرفی در این زنجیره آروماتیک را تسریع و تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید محصولات زنجیره آروماتیک در پتروشیمی نوری از ابتدای امسال تاکنون افزود: تاکنون بالغ بر ۴.۴ میلیون تن محصول در پتروشیمی نوری تولید شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تولید از مرز ۴.۸ میلیون تن بگذرد و رکورد تاریخی تولید محصولات آروماتیکی در ایران ثبت شود.

دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان، سازنده تجهیزات، پتروشیمی‌ها، بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری بازار سرمایه از روز دوشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) آغاز به‌کار کرد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

https://ipna.news/155688کپی شد!