ایران از واردات کاتالیست‌های اوره و آمونیاک بی‌نیاز می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام از واگذاری ساخت آخرین کاتالیست مصرفی محصولات زنجیره اوره و آمونیاک به شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خبر داد و گفت: به‌زودی ایران از واردات همه کاتالیست‌های محصولات اوره و آمونیاک خودکفا می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛علیرضا جوانمردی در حاشیه برگزاری این رویداد تخصصی در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد طراحی و ساخت کاتالیست مصرفی واحدهای آمونیاک با شرکت‌های سازنده ایرانی، گفت: در زنجیره تولید محصولات اوره و آمونیاک، هشت کاتالیست مصرف می‌شود که تاکنون هفت کاتالیست بومی‌سازی شده است.

وی با اعلام اینکه تفاهم‌نامه ساخت آخرین کاتالیست مصرفی واحدهای اوره و آمونیاک امضا شده و امیدواریم به‌زودی ایران به جمع دارندگان دانش‌فنی تولید کاتالیست «سنتز آمونیاک» بپیوندد، تصریح کرد: با ساخت این کاتالیست، مجموعه کاتالیست‌های مصرفی زنجیره اوره و آمونیاک ایرانی می‌شود و از واردات کاتالیست‌های مصرفی این زنجیره بی‌نیاز می‌شویم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هنگام با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام در سال ۱۴۰۰، یادآور شد: امیدواریم پس از راه‌اندازی واحد آمونیاک، به فاصله چند ماه واحد اوره این طرح پتروشیمی هم در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان، سازنده تجهیزات، پتروشیمی‌ها، بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی و اعتباری بازار سرمایه از روز دوشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) آغاز به‌کار کرد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

https://ipna.news/155686کپی شد!