راه اندازی شبکه شناسایی و توانمندسازی تولیدکنندگان ایرانی توسط شرکت فجر انرژی خلیج فارس

رئیس مجتمع شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره به راه اندازی شبکه شناسایی و توانمند سازی تولیدکنندگان ایرانی گفت: شرکت فجر برای بومی سازی قطعات، کالاها و تجهیزات خود و قطع وابستگی به کشورهای خارجی و همچنین توانمند سازی شرکت های داخلی سامانه ای با نام مدیریت نوآوری و فناوری ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛عبدالله علی پناه رئیس مجتمع و کمیته خودکفایی شرکت فجر انرژی خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار کرد: تولید برای اقتصاد هر کشور نقش بسیار پررنگی دارد؛ تولید باعث ایجاد ارزش افزوده شده و در واقع تبدیل کننده مواد خام به کالاهای مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای صنعتی با تقویت بخش تبدیلی خود زنجیره ارزش افزوده را گسترش داده اند تصریح کرد: شرکت فجر انرژی خلیج فارس با توجه به برنامه ششم توسعه در صنعت پتروشیمی به دنبال حفظ تداوم تولید بوده و برنامه هایی مدون برای تامین قطعات و تجهیزات خود از سازندگان داخلی تهیه کرده است.

رئیس مجتمع شرکت فجر انرژی خلیج فارس با تاکید بر اینکه همکاری ما با شرکت های دانش بنیان از دیدگاهی راهبردی آغاز شده است، افزود: به دلیل اینکه پایداری ما به عنوان قلب تپنده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و تامین کننده سرویس های حیاتی برای حفظ تولید صنایع پتروشیمی مورد توجه قرار گرفته است بنابراین اقداماتی برای تامین قطعات، کالاها و تجهیزات نیاز بود.

وی گفت: ما برای بومی سازی قطعات، کالاها و تجهیزات خود و قطع وابستگی به کشورهای خارجی و همچنین توانمند سازی شرکت های داخلی سامانه ای با نام مدیریت نوآوری و فناوری ایجاد کردیم تا بتوانیم در این راستا شرکت های سازنده و توانمند در تامین تجهیزات و کالاها را شناسایی کنیم.

علی پناه بیان کرد: ما در ابتدا کالاهای حساس و مورد نیاز واحدهای تولیدی خود را به ترتیب حساسیت و نقشی که در تداوم تولید دارند شناسایی کرده سپس شرکت هایی که میتوانند این کالاها و تجهیزات را تولید کنند را وارد شبکه پشتیبان فناوری میکنیم؛ شبکه پشتیبان فناوری در واقع افزایش دهنده سرعت تبدیل ایده به عمل بوده و آن را وارد فضایی عملی میکند.

وی ادامه داد: ما با استفاده از این شبکه و با ایجاد یک زنجیره میان صنعت و دانشگاه نیاز گذاری خود را انجام داده تا بتوانیم علاوه بر توانمند سازی شرکت های داخلی، از پشتیبانی تامین برخوردار باشیم؛ برای تبدیل مفهوم به فناوری ۹ مرحله تعریف شده که مرحله ۶ آن تست های میدانی است که در کشور ما این مرحله نقطه ضعف به شمار می رود.

رئیس کمیته خود اتکایی فجر در پایان خاطرنشان کرد: ما با در اختیار قرار دادن فضای تست نمونه ای و با در نظر گرفتن شرایط فرآیندی و ایمنی اعتبار کالای ایرانی و ساخت داخل را افزایش داده و از کیفیت کالای خریداری شده مطمئن می شویم.

https://ipna.news/155646کپی شد!