صنعت پتروشیمی موتور توسعه کشور شده است

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، صنعت پتروشیمی را موتور توسعه کشور دانست و گفت: شرکت‌های بزرگ ‏امروز می‌توانند در مسیر رشد و توسعه کشور جریان‌ساز باشند و رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی بالایی ایجاد کنند.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛جعفر ربیعی عصر روز گذشته (۲۷ بهمن‌ماه) در آیین آغاز به کار ‏این رویداد تخصصی با اشاره به اینکه خوشبختانه صنعت پتروشیمی در سال‌های اخیر، برادری خود را ‏به نظام و کشور ثابت کرده است، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که امروز همه به این موضوع اذعان دارند ‏که صنعت پتروشیمی به صنعتی ارزآور برای کشور آن هم در شرایط بسیار سخت تحریمی و البته به موتور توسعه کشور تبدیل ‏شده است.‏

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است یک وظیفه داشته باشیم، آن وظیفه توسعه ایران است، افزود: در توسعه کشور باید به صنایعی که موتور توسعه دیگر بخش‌ها هستند و صنایع دیگر را فعال می‌کنند، بیشتر بها داده شود، توسعه شرکت‌های بزرگ افزون بر توسعه کشور، اشتغال و رونق اقتصادی را به‌دنبال دارند.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ ‏امروز می‌توانند در مسیر رشد و توسعه کشور جریان‌ساز باشند، ادامه داد: نباید از توسعه شرکت‌ها نگران شد، بلکه برعکس، امروز کشورها را به شرکت‌های بزرگ بین‌المللی‌شان می‌شناسند.‏

ربیعی اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس با ایجاد تقاضا شرایطی را فراهم کرده است که برخلاف دوره نخست نمایشگاه و همایش ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که تنها یک بانک حضور داشت، امروز شاهد حضور چهار بانک در این رویداد تخصصی به‌منظور رفع نیازهای صنعت پتروشیمی باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور تولیدکنندگان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این رویداد تخصصی نشان‌دهنده این است که صنعت پتروشیمی برای سازندگان تقاضا ایجاد کرده است، تصریح کرد: به دنبال افزایش سهم ساخت داخل در صنعت پتروشیمی به ۸۵ درصد هستیم که این حرکتی بسیار بزرگ است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در ساخت داخل جزو نخستین‌هاست، گفت: این شرکت از سازندگان داخلی که با ارائه تولیدات و تجهیزات خود را ثابت می‌کنند، حمایت می‌کند و من دست کسانی را که با تجهیزات و تولیدات، خود را ثابت کردند می‌بوسم.

ربیعی ادامه داد: بیش از ۷۰ تفاهم‌نامه در دومین نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی بین شرکت‌های پتروشیمی و صنعتگران و سازندگان داخلی به امضا می‌رسد.

دومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، روز گذشته (۲۷ بهمن‌ماه) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش آغاز به‌کار کرد و تا ۲۹ بهمن ماه دایر است.

https://ipna.news/155630کپی شد!