قطع وابستگی شرکت فجر انرژی خلیج فارس به کشورهای خارجی پس از حمایت از ساخت داخل

زال خانی مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس با اشاره به حمایت از ساخت داخل گفت: امروزه تامین قطعات و انجام کار به صورت حداکثری در داخل کشور انجام ‌شده و با تلاش مستمر همکارانم در فجر و شرکت‌های داخلی موفق شده ایم تجهیزات اساسی مانند شیرهای کنترلی صنعتی، کمپرسورها، توربین‌ها، کلیدهای برق فشار قوی، انواع الکتروپمپ ها و انواع کارت های حساس برقی و ابزار دقیق را به همراه خیلی از قطعات ریز و درشت را داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛علی زال خانی اظهار داشت: مأموریت اصلی شرکت فجر انرژی خلیج فارس تامین پایدار مستمر و بدون وقفه نیازهای حیاتی همچون برق، بخار، انواع آب های صنعتی با درجه خلوص بالا و همچنین تامین ازت، اکسیژن و هوای ابزار دقیق و تصفیه پساب های صنعتی دریافتی از شرکت‌های منطقه است.

وی افزود: ما در راستای تامین پایدار خدمات فوق که تحت عنوان یوتیلیتی شناخته می‌شوند باید تجهیزات دستگاه های خط تولید خود را همیشه آماده به کار نگه داریم؛ مدیران ارشد فجر از ابتدای تاسیس این شرکت به دنبال راهکار و سازوکاری بوده‌اند که ضمن نهادینه کردن یک سیاست راهبردی و کارساز با اطمینان و خطر کمتر، بتوان قطعات را برای نوسازی ماشین آلات تامین و برای رسیدن به هدف اصلی که همان تولید پایداری یوتیلیتی است محقق کرد.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیان کرد: باور و تفکر تمامی مدیران فجر از ابتدا تاکنون بر این اساس است که توجه به ساخت داخل می تواند یک امر راهبردی و مطمئن برای تامین قطعات و ماشین آلات مورد نیاز باشد.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از ساخت داخل بر پایه یک منطق عقلانی و به دلایل بسیار ساده، مشخص و روشنی استوار است، گفت: کاهش هزینه‌ها، در دسترس بودن در مواقع نیاز، کاهش خطرات ناشی از هر گونه محدودیت تجارت جهانی ائم از تحریم، تغییر تعرفه‌ها، قوانین ارزی و گمرکی است.

زال خانی ادامه داد: حمایت از ساخت داخل جوانب و فوایده زیادی دارد و منشاء اثرات مطلوبی در سطح سیاست های کلان و ملی کشور به همراه داشته است؛ از مزایای این سیاست می توان به اشتغال زایی، ممانعت از خروج ذخایر ارزی، افزایش دانش ، فنی و تجربه در کشور و رشد و پیشرفت صنعتی کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: تلاش و کوشش کلیه مدیران و کارشناسان واحدهای عملیاتی و ستادی شرکت فجر بر این پایه برنامه ریزی شده که بدون توجه به هر گونه محدودیتی در بازار، سیاست های تامین قطعات را به سمتی سوق دهند که از واحدهای مولد و ساخت داخل تامین شوند.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس عنوان کرد: خوشبختانه این سیاست در عالم واقعیت تاثیر مثبتی داشته که میتوان گفت که اگر طی ۲۰ سال اخیر برای ساخت و تعمیر اساسی توربین های مولد برق این شرکت و تامین قطعات و تجهیزات آن و نیروی انسانی مجری کار از کشورهای اروپایی استفاده می شده است.

وی گفت: اما امروزه تامین قطعات و انجام کار به صورت حداکثری در داخل کشور انجام ‌شده و با تلاش مستمر همکارانم در فجر و شرکت‌های داخلی موفق شده ایم تجهیزات اساسی مانند شیرهای کنترلی صنعتی، کمپرسورها، توربین‌ها، کلیدهای برق فشار قوی، انواع الکتروپمپ ها و انواع کارت های حساس برقی و ابزار دقیق را به همراه خیلی از قطعات ریز و درشت را داخل کشور تولید کنیم.
زال خانی بیان کرد: به طور مثال شیرهای کنترلی صنعتی شرکت ما که از تجهیزات حساس فجر به شمار رفته و تا پیش از این از آلمان و ایتالیا تامین میشده است، اکنون توسط یک شرکت داخلی تامین شده و در چند سال اخیر بیش از ۲ میلیون یورو در این زمینه صرفه جویی و از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

لازم به ذکر است که شرکت فجر انرژی خلیج فارس تا سال گذشته با اتکا به توان داخلی کشور بیش از ۷۰۰ قطعه را بومی سازی کرده و بیش از ۱۳ نوع ماده شیمیایی را با تکیه بر دانش داخلی، تولید کرده که با این رویکرد ۱۵۰ میلیارد ریال و یک میلیون یورو در هزینه های خود صرفه جویی کرده است.

https://ipna.news/155602کپی شد!