واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان در مدار تولید قرارگرفت

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان پس از ۱۸ ماه با انجام تعمیرات ناشی از آتش سوزی، روز شنبه همزمان با چند پروژه شستا به صورت ویدیو کنفرانس با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،معاون تولید مجتمع پتروشیمی آبادان در این آیین گفت: واحد ۶۰۰ این مجتمع تیر سال ۹۷ در آتش سوخت و با ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار، بازسازی و وارد مدار تولید شد.

کورش خیرآبادی افزود:عملیات تعمیر و بازسازی این واحد در ۱۸ ماه گذشته حدود یک میلیون نفر ساعت مداوم بدون هرگونه حادثه انجام شد.

وی افزود: ساخت و نصب ۷۹ قطعه ثابت شامل برج‌ها، مبدل‌ها و مخازن با تکیه بر توان داخلی از اقدامات صورت گرفته در راه اندازی مجدد این واحد است.

معاون تولید مجتمع پتروشیمی آبادان گفت: واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان در ۵۰ سال گذشته از نظر فرآیندی بروزآوری نشده بود که اکنون با انجام عملیات تعمیر نوسازی و بازسازی شده است.

واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده کار تولید پی وی سی را انجام می دهد.

آتش سوزی در واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان در تیر سال ۹۷ باعث کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۱۸ نفر دیگر شد.
مجتمع پتروشیمی آبادان با شروع جنگ رژیم بعث عراق به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق هدف قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.

https://ipna.news/155547کپی شد!