تولید پتروشیمی اروند افزایش یافت

مدیرعامل پتروشیمی اروند به فروش ۷۰ درصد محصولات این شرکت در داخل اشاره کرد و گفت: با همه مشکلاتی که در سال ۹۹ به دلیل کرونا و تحریم‌ها با آن مواجه بودیم تولید این شرکت نسبت به پارسال پنج درصد رشد کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،  حسن نشان‌زاده، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تولید واحد کلر در این شرکت نسبت به پارسال افزود: کلر یکی از محصولات میانی و استراتژیک پتروشیمی محسوب می‌شود. کلر پتروشیمی بندرامام، اروند، غدیر، زنجیره ایزوسیانات‌ها در پتروشیمی کارون و پلی‌کربنات در پتروشیمی خوزستان از این شرکت تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی اروند یکی از شرکت‌های پیشرو هلدینگ خلیج فارس در حمایت از ساخت در حوزه کاتالیست، مواد شیمیایی و قطعات محسوب می‌شود، گفت: در دوسال گذشته موفق شده‌ایم ۶۰ درصد مواد شیمیایی و کاتالیست‌های مورد نیاز پتروشیمی اروند را داخلی‌سازی کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند از نصب تجهیز سانتریفیوژ که پیش از این در پتروشیمی شهید تندگویان داخلی‌سازی شده بود تا سه ماه آینده در این شرکت خبر داد و گفت: کاتالیست به کار رفته در این تجهیز بسیار پیشرفته و حاکی از توانمندی سازندگان داخلی در حوزه این کاتالیست پیچیده است.

نشان‌زاده به تحریم‌های اعمال شده بر صنعت پتروشیمی هم اشاره کرد و افزود: اگرچه تنها  ۳۰ درصد محصولات پتروشیمی اروند صادر می‌شود اما به دلیل تحریم‌ها توانستیم بازارهای صادراتی‌مان را متنوع کنیم و به چند بازار محدود نباشیم.

وی گفت: باید پذیرفت تحریم‌ها شرایط غیرعادی را بر صنعت پتروشیمی تحمیل کرده است به همین دلیل برای عبور از این شرایط، باید خلاقیت بیشتری به کار برد. خوشبختانه مدیران صنعت پتروشیمی توانستند بر این شرایط فائق آیند.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و امروز (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر
https://ipna.news/155532کپی شد!