وابستگی به بازار چین را کاهش دادیم

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم گفت: چین تا دو سال پیش یکی از مهمترین بازارهای هدف ما بود اما به دلیل تحریم‌ها وابستگی خود را به بازار چین کاهش داده و به سمت سایر بازارها حرکت کردیم.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، سعید شیردل در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه تولید پلیمر پتروشیمی جم در سال ۹۹ نسبت به پارسال ۱۵ درصد رشد کرده است، افزود: به دنبال افزایش ۸۵ درصدی سودآوری شرکت توانستیم برخی از گریدهای خود را توسعه داده و برای نخستین بار وارد بازار کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگ ABS – RUBBER این شرکت در سال آینده  وارد مدار تولید می‌شود، افزود: با اجرای این پروژه ۲۰۰ هزار تن به ظرفیت پلیمر پتروشیمی جم در بخش ABS و ۶۰ هزار تن به ظرفیت تولید RUBBER اضافه خواهد شد. به این ترتیب از نظر تنوع محصول در زمینه پلی‌استایرن‌ها حدود ۱۰ گرید جدید وارد بازار خواهیم کرد.

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی جم به فشاری که در دو سال گذشته به صنعت نفت به دلیل تحریم‌ها وارد شده است اشاره کرد و گفت: با همه محدودیت‌هایی که تحریم برای شرکت‌های پتروشیمی ایجاد کرد با این حال به دلیل کیفیت بالای محصولات پتروشیمی ایران همیشه مشتری‌های خاص خودمان را داریم.

شیردل با بیان اینکه گرید پایپ CRP۱۰۰ پتروشیمی جم  هم اکنون با بروج امارات و سابیک عربستان رقابت می‌کند، تصریح کرد: پتروشیمی جم در بخش گریدهای تزریقی حرف نخست را در چین می‌زند، زمانی که عرضه این شرکت در بازار چین باشد معمولا رقبای ما نمی‌توانند عرضه زیادی داشته باشند چرا که تقاضا معطوف به تولیدهای ما است.

وی با بیان اینکه اغراق نیست اگر بگویم پتروشیمی جم در برخی از گریدها در بازار پیشتاز است، گفت: اگرچه تاثیر شیوع کووید-۱۹ بر چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست غیرقابل انکار است، منتهی در همین شرایط در طول برگزاری این نمایشگاه نشست‌های متعددی با فعالان صنعت پتروشیمی داشتیم.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و امروز (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان داد.

https://ipna.news/155526کپی شد!