ضرورت هدایت نقدینگی کشور به سمت پایین‌دست پتروشیمی

رئیس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بر ضرورت هدایت نقدینگی کشور به سمت پایین‌دست صنعت پتروشیمی تأکید کرد و گفت: این صنعت در دوران تحریم به‌خوبی عمل کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، سیدجواد حسینی‌کیا در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، روند توسعه صنعت پتروشیمی را در بخش بالادست و پایین‌دست مثبت و رو به رشد عنوان کرد و درباره آینده بخش پایین‌دست این صنعت اظهار کرد: اگر بتوان نقدینگی جامعه را به سمت بخش پایین‌دست این صنعت سوق داد، می‌توان در بخش پایین‌دست به قطب منطقه تبدیل شد؛ چنین ظرفیتی وجود دارد.

وی درباره اینکه مجلس شورای اسلامی برای تبدیل شدن ایران به قطب صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه چه حمایت‌هایی انجام خواهد داد، گفت: مجلس می‌تواند در این زمینه تسهیل‌گری کند و اگر خلأ قانونی یا تعارضی وجود داشت با ارائه طرحی آن را برطرف کند.

نماینده سنقر با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی برای دستیابی و افزایش سهم در بازار منطقه نباید ناامید شوند و بایدنگاه بلندمدت به آینده داشته باشند، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی در دوران تحریم به‌خوبی عمل کرده و نشان داده است این روند رو به رشد را می‌تواند ادامه دهد.

حسینی‌کیا با تأکید بر اینکه برای رسیدن به جایگاه واقعی در بخش پایین‌دست صنعت پتروشیمی باید خودتحریمی را کنار بگذاریم، تصریح کرد: قوانین دست و پا گیر، موانع صادراتی، وجود دلال‌ها و… برخی از موارد خودتحریمی هستند.

چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و فردا (۲۲ بهمن‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.

https://ipna.news/155494کپی شد!