مدیرعامل پتروشیمی سبلان از روشن شدن فلر این پتروشیمی خبر داد/صیانت از محیط زیست با نصب فلر بدون دود

همزمان با ایام ا… دهه فجر و در آستانه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با تلاش نیروهای متخصص، مشعل فلر پتروشیمی سبلان با رعایت کامل ضوابط ایمنی و محیط زیستی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، محمد زالی مدیر عامل پتروشیمی سبلان امروز ۲۱ بهمن ماه با اعلام این خبر گفت: مراحل تست و راه اندازی فلر پتروشیمی سبلان، با رعایت کامل اصول ایمنی با موفقیت انجام شد.

محمد زالی افزود: این مهم با اخذ مجوزهای لازم از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران صورت پذیرفت و تمامی مراحل برنامه‌ریزی و اجرای دقیق این فرایند توسط گروه راه اندازی و بهره برداری و با رعایت کامل ضوابط ایمنی و محیط زیستی انجام و با تست موفقیت‌آمیز فِلر این شرکت، گام نهایی در راستای راه اندازی ایمنِ این مجتمع، برداشته شد.

وی تاکید کرد: تمام مراحل طراحی و ساخت این فلر که از نوع بدون دود (Smokeless Flare Tip) بوده و با هدف حذف دود از فلر توسط شرکت های داخلی و مطابق با آخرین تکنولوژی های روز دنیا انجام شده است.

زالی همچنین با اشاره به بارگذاری کاتالیست ها گفت: بارگذاری کاتالیست های هیدروژناسیون، سولفورزدایی و ریفورمینگ با موفقیت کامل در حداقل زمان ممکن به اتمام رسید و رآکتورهای سنتز این شرکت تا چند روز آینده به اتمام می رسد. تولید این کاتالیست که خود از جمله دستاوردهای شگرف صنعت پتروشیمی کشور است، به دست توانمند متخصصین داخلی و برای اولین بار در کشور، توسط شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی انجام شده و با بارگذاری این کاتالیست، سبلان وارد فاز دیگری از راه اندازی خواهد شد تا با به چرخش در آوردن نیتروژن در واحدهای ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰، این واحدها نیز آماده بهره برداری شوند.

https://ipna.news/155490کپی شد!