کرمانشاه به سومین استان کشور در ظرفیت پتروشیمی تبدیل می‌شود

وزیر نفت گفت: با بهره‌برداری از طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، کرمانشاه به سومین استان کشور از نظر ظرفیت تبدیل می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،بیژن زنگنه امروز (شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) پیش از آیین آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب (GTPP) به‌عنوان نخستین طرح تولید پلی‌پروپلین از گاز طبیعی در کشور در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر اظهار کرد: آغاز این طرح برای من روزی به‌یاد ماندنی است، سال‌ها به‌دنبال اجرای این طرح در کشور بودم؛ به‌دلیل اینکه صاحب فناوری ویژه که شامل گاز طبیعی به پلاستیک‌های با ارزش هست، می‌شویم.

وی با بیان اینکه پتروشیمی اسلام‌آباد غرب یک پتروشیمی عظیم با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلاری است و هزاران شغل ایجاد می‌کند، تصریح کرد: با اجرای این طرح سطح فناوری استان به‌طور جدی بالا می‌رود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه با اجرای طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب ده‌ها کارخانه پایین‌دست پتروشیمی هم تأسیس می‌شود، تصریح کرد: کرمانشاه با بهره‌برداری از این طرح صاحب چهارمین پتروشیمی خود و پس از بوشهر و خوزستان سومین استان کشور از نظر ظرفیت پتروشیمی می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه طرح‌های بالادستی و پایین‌دستی دیگری نیز برای این استان در نظر گرفته شده است، افزود: این قدم بزرگی است و به مردم تبریک می‌گویم. امیدوارم شرکت ملی صنایع پتروشیمی که مسئولیت این کار را پذیرفته است با جدیت و تلاش پیش از پایان این دولت، پیمانکار اصلی این طرح را انتخاب کرده تا مشغول کار شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه این طرح طی سه سال تکمیل خواهد شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح، این استان به‌عنوان یک قطب پتروشیمی می‌تواند از نظر فناوری، اشتغال و تولید در کشور ایفای نقش کند.

https://ipna.news/155409کپی شد!