بازدید معاون کمیسیون اقتصادی مجلس از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

ایجاد فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سودآوری بیشتر برای شرکت ها و امکان وسیع‌تری برای ایجاد شغل فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛نماینده مردم تهران و معاون رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز با همراهی سرپرست روابط عمومی سازمان از این منطقه بازدید کرد.

سید احسان خاندوزی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را یک دستاورد بزرگ صنعتی دانست که طی ۲۵ سال گذشته ایجاد شده است و افزود: این شرکتها در سال‌های تحریم با مشکلات زیادی مواجه شدند اما به خوبی مسیرهای خودکفایی و عبور از تحریم ها را یافته اند.

وی اظهار امیدواری کرد با توسعه فاز دوم این منطقه شاهد سودآوری بیشتر شرکت ها بوده و امکان وسیع‌تری برای ایجاد شغل فراهم آید تا همزمان با توسعه صنعتی شاهد توسعه متوازن منطقه ای نیز باشیم.
خاندوزی، در پاسخ به سوال ما مبنی بر شیوه حمایت از صنایع ارزآور، خاطر نشان کرد: تنظیم قیمت اولیه خوراک صنایع پتروشیمی و مشکلات مربوط به تعهد ارزی از مسائل مهم این شرکت ها بود که از طریق برگزاری جلسات متعدد در‌ کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد تا بتوانیم بنیه صادراتی کشور را تقویت کنیم که از آبان ماه سال جاری منجر به ایجاد گشایش هایی در صادرات کشور شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که برنامه هفتم توسعه به عنوان مهمترین فرصت سیاستگذاری در مجلس شورای اسلامی که سال آبنده تصویب خواهد شد، زمینه را برای تقویت هر چه بیشتر صنایع صادر کننده و ارزآور کشور فراهم آورد.

وی در پایان بازدید چند ساعته خود از منطقه ویژه، دستاوردهای این صنعت را بعنوان هاب اصلی صنعت پتروشیمی، بی بدیل خواند و در این راستا آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس را در رفع موانع و مشکلات، کمک به بررسی چالش‌های این صنعت در حوزه مسائل ارزی و گمرکی صنعت پتروشیمی اعلام کرد.

https://ipna.news/155389کپی شد!