۴ طرح ملی پتروشیمی در کرمانشاه کلنگ‌زنی می‌شود

 مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: چهار طرح ملی از جمله پالایشگاه گاز و مجتمع پتروشیمی در کرمانشاه کلنگ‌زنی می‌‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، بهزاد باباخانی  با اشاره به اینکه اتفاق بزرگ تاریخی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان در حال وقوع است اظهار داشت: چهار پروژه بزرگ در این زمینه در دست اقدام است که یکی از آن‌ها پتروشیمی اسلام‌آباد غرب است که هفته بعد کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروپالایش آناهیتا تا پایان سال آغاز می‌شود عنوان کرد: پالایشگاه گاز و مجتمع پتروشیمی با سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلار و در مساحت ۱۲۰ تا ۱۵۰ هکتار نیز هفته آینده اجرایی می‌شود.

باباخانی با اشاره به اینکه این پروژه در محدوده شهرستان‌های گیلان‌غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین احداث می‌شود گفت: یک تیم از وزارت نفت به استان اعزام شده و بازدیدی از نقاط مدنظر انجام دادند.

وی با بیان اینکه این پروژه اکنون در مرحله مکان‌یابی قرار دارد افزود: ۱۵ نقطه برای مکان پروژه شناسایی شده و استعلام‌های مختلف طی چند روز از دستگاه‌ها دریافت و به شرکت مشاور تحویل شد.

مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: طی یکی دو هفته آینده در وزارت نفت درباره مکان‌یابی این پروژه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اشتغال مستقیم این طرح حداقل ۱۵ هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم ۳۰ هزار نفر است گفت: جذب نیروهای بومی در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد و قرار است یک پیوست آموزشی ایجاد شود که همزمان با اجرای این پروژه آموزش‌های لازم به نیروی انسانی ارائه شود.

https://ipna.news/155352کپی شد!