عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب آغاز می‌شود

استاندار کرمانشاه اعلام کرد که عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب روز شنبه (۱۸ بهمن) با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری آغاز خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، «هوشنگ بازوند» روز سه شنبه در کمیته هماهنگی اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: پیمانکار نخست پروژه اکنون در حال فعالیت و انجام عملیات تسطیع است اما از روز شنبه به صورت رسمی روند احداث پتروشیمی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شرکت پتروشیمی ایران به عنوان مجری اصلی این پروژه قرار است با حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری این پروژه را در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار ایجاد کند.

استان کرمانشاه هم اکنون دارای سه واحد پتروشیمی در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین است.

استاندار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: همچنین با توجه به ظرفیت های موجود در بخش میدان های گازی استان و طبق پیگیری های صورت گرفته با وزارت نفت و شخص وزیر نفت مقرر شده که یک پالایشگاه گازی و یک پتروشمی دیگر در استان احداث شود و وضعیت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه هم تعیین تکلیف شده و بزودی عملیات اجرایی این پروژه عظیم شروع خواهد شد که ۶۷ درصد سهامدار این پروژه با قرارگاه خاتم الانبیاء و مابقی با شرکت پخش و بالایش خواهد بود.

بازوند اظهار داشت: این پروژه های عظیم و بسیار بزرگ که برای کرمانشاه در نظر گرفته اند ماحصل سه سال کار، تلاش و پیگیری ویژه است که آینده استان را متحول خواهند ساخت و منجر به رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان خواهند شد.

وی افزود اظهار داشت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انتخاب دکتر منصوری به عنوان نماینده ویژه ایشان در استان کرمانشاه تقدیر و تشکر می کنیم که قطعاً این انتخاب نقش مهمی در پیشبرد برنامه های اشتغالزایی استان خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۶ بیان داشت: نرخ بیکاری استان در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۲ درصد بود که یک وضعیت بسیار آزار دهنده بود و در عین حال با وقوع یک زلزله بسیار مخرب که حداقل در ۱۰۰ سال گذشته در غرب کشور بی سابقه بود مواجه شدیم اما با این بحران ها، هرگز هدف و اولویت اول خود را که همانا ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بود، از دست ندادیم و موفق شدیم که نه تنها استان با افزایش نرخ بیکاری روبرو نشود بلکه اقدامات خوبی نیز در جهت افزایش نرخ اشتغال در استان انجام شود.

بازوند ادامه داد: طی چند سال گذشته چندین سند از جمله سند اشتغال، رونق اقتصادی و تولید  با هدف افزایش اشتغال در استان تهیه شد و در تمامی این سندها اولویت را به کاهش نرخ بیکاری قرار دادیم که امروز خوشبختانه نتایج آن در افزایش اشتغال استان کاملاً ملموس است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است که تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان به میانگین نرخ بیکاری کشوری رسانده شود که این مهم منجر به یک تحول بسیار خوب در زمینه اشتغالزایی در استان خواهد شد.

https://ipna.news/155351کپی شد!