پتروشیمی مازندران در انتظار مجوزهای زیست محیطی است

استاندار مازندران با اعلام این که تلاش برای راه اندازی پتروشیمی در استان ادامه دارد ، گفت : سرمایه گذار و زمین مورد نظر برای احداث این مجموعه مشخص شده و در حال حاضر در حال دریافت مجوز زیست‌محیطی است که در صورت تایید ، امسال وارد فاز اجرایی می شود.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛  احمد حسین زادگان روز یکشنبه همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در نشست خبری افزود: سرمایه‌گذار و زمین مورد نظر برای احداث این مجموعه در منطقه ” امیرآباد ” مشخص و مجوز تاسیس صادر شده است و در حال حاضر در حال دریافت مجوز زیست محیطی است.

نماینده عالی دولت در مازندران با تبیین دستاوردهای یک سال گذشته همزمان با شیوع کرونا و محدودیت ها و تنگناهای ویژه در استان افزود: زراعت چهار هزار هکتاری چوب که باعث رقابت کشاورزان در تمام شهرستان های استان شده، رفع مشکلات شهرک صنعتی شهید سلیمانی، افزوده شدن یک هزار هکتار به وسعت شهرک های صنعتی استان، راه اندازی فاز اول پایانه صادرات محصولات کشاورزی به ظرفیت صادرات ۲۰۰ تن در سال از جمله اقداماتی بود که طی یک سال گذشته با وجود شیوع کرونا در استان دنبال شد و به ثمر نشست.

وی به صدور مجوز نهایی فعالیت ۷۵ اسکله گردشگری در استان به عنوان یکی دیگر از اقدامات بزرگ در شرایط کرونایی نام برد و گفت: بر این باوریم که بخشی از توسعه مازندران باید بر مدار دریا باشد.
استاندار مازندران قدم نخست برای راه اندازی اسکله های گردشگری را آزادسازی دریا عنوان کرد و افزود : خوشبختانه در این زمینه دستاورد خوبی داشتیم و منجر به تاکید رییس جمهور بر ادامه این کار و آزادسازی قریب به ٨٧ درصد دریای مازندران شد و در این زمینه وزارتخانه ها و نهادهای نظامی و انتظامی همکاری خوبی داشتند.
حسین زادگان گفت : پیش بینی ما این است که تا پایان دولت همه اماکنی که برای آزادسازی محدوده خود قول مساعد داده اند به تعهد خود عمل کنند.

وی ارتباط و مراودات اقتصادی با کشورهای حوزه سی آی اس و اتحادیه اوراسیا و تاکید بر صدور کالاهای مازندران با تعرفه حداقل یا صفر ، همکاری با شرکت های کشتیرانی و انعقاد تفاهم نامه هایی برای تامین تجهیزات این بخش را از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته برشمرد و افزود : در حال حاضر ١٠ کشتی ما از طریق تامین اعتبار از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع، مجهز به یخچال شده است.

حسین زادگان گفت : مذاکره ای هم با شرکت هواپیمایی «پارس ایر» برای پرواز مستقیم با کشورهای اوراسیا و آسیای میانه صورت گرفته و اعتبار مناسبی هم برای این امر در نظر گرفته شده است.
استاندار مازندران حفظ تولیدات و تداوم فعالیت مجموعه های اقتصادی را از اولویت های استان برشمرد و اظهار داشت : با توجه به مشکلات اقتصادی بر سر راه این مجموعه ها که با کرونا تشدید شد تلاش کردیم در کنار اولویت قرار دادن سلامت مردم نگذاریم خسارت شدیدی به بخش های اقتصادی وارد شود و فشارها به حداقل برسد.

حسین زادگان همزمانی کرونا و تحریم ها را مسبب مشکلات جدی دانست و افزود: همراهی بخش خصوصی و نهادهای تولیدی در عبور از این مشکلات موثر بود.

وی گفت: با این وصف ، از آنجایی که ۶۲ درصد اقتصاد مازندران از بخش خدمات بویژه در حوزه گردشگری است ، با تعطیلی ناشی از شیوع کرونا این بخش با چالش جدی مواجه شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران همراهی مردم در مهار کرونا در استان را قابل تقدیر دانست و افزود : البته عادی انگاری بخشی از مردم نیز در برهه هایی خسارات جدی برای استان به همراه داشته است.

نیروگاه زباله‌سوز ساری با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست

استاندار مازندران همچنین به پیشرفت ساخت نیروگاه زباله سوز در مرکز استان اشاره کرد و گفت : نیروگاه زباله سوز ساری با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد و نسبت به ۲ سال قبل اجرای این پروژه سرعت قابل ملاحطه ای گرفت.

حسین زادگان افزود: دولت برای تسریع در ساخت نیروگاه زباله سوز ۴۰۰ هزار تنی شهر ساری حدود ۲ هزار میلیار ریال اعتبار تخصیص داد که موانع مالی برای اجرای این پروژه را برداشت.

وی بدون اشاره به برخی موانع ایجادی در برنامه تکمیلی این پروژه خاطرنشان کرد: اگر این موانع ایجاد نمی شد، این پروژه زیست محیطی می توانست با سرعت بیشتری تکمیل و به بهره برداری برسد.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت : نیروگاه زباله سوز نوشهر در سال جاری افتتاح شد و با بهره برداری از نیروگاه ساری بخش زیادی از مشکلات زیست محیطی استان کاهش خواهد یافت.

پایان خاموشی بدون برنامه 

استاندار مازندران در مورد قطع بدون برنامه برق واحدهای تولیدی و صنعتی از سوی شرکت توزیع برق استان انتقاد کرد و گفت: این قطعی ها بدون در نظر گرفتن شیوه درست بود که جلوگیری شد.

حسین زادگان افزود : در این مورد تذکر جدی به شرکت توزیع برق استان داده شد و از این پس برنامه خاموشی در اختیار واحدهای صنعتی قرار می گیرد و این شرکت باید این زمانبندی را در اختیار واحدهای صنعتی قرار بدهند.

https://ipna.news/155281کپی شد!