سود پتروشیمی همدان باید به جوانان همدانی برسد

احمد حسین فلاحی بیان کرد: برای راه اندازی دوباره ی پتروشیمی و تامین مواد اولیه آن مراحل سختی پشت سر گذاشته شده پس باید سود آن به جوانان بیکار همدانی برسد.
به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،در سال جاری اطلاعیه ای به این مضمون برای  فراخوان به منظور جذب نیرو در پتروشیمی از سوی این شرکت منتشر شد:  «شرکت پتروشیمی هگمتانه جهت تکمیل کادر بازرگانی خود در تهران و همدان در امور خرید و فروش در زمینه های زیر با سابقه کار مفید خدمات بازرگانی افراد واجد شرایط ذیل را استخدام مینماید…..»اما به نظر می رسد جذب نیرو در این ارگان طبق این اطلاعیه انجام نشده و افرادی غیر بومی که اهالی استان های دیگر هستند در این شرکت مشغول کار شده اند.

در این راستا چندی پیش رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان همدان در گفت‌وگویی اعلام کرد: کارگران شرکت پتروشیمی هگمتانه عمدتاً بومی هستند اما مهندسان باید دوره دیده باشند، البته هیچ نیروی اهل لرستان در پتروشیمی هگمتانه حضور ندارد.

حمیدرضا متین در گفت‌وگویی دیگر نیز با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی داشته است، مطرح کرد: پتروشیمی هگمتانه نه تنها تعدیل نیرویی نداشته بلکه همانند ساعت در حال کار است و به دنبال مجوزهای توسعه هستند.

به نظر می رسد جذب نیرو های بومی در هر استان در وهله ی اول منوط به دلسوزی و میزان اهمیت مسئولان همان استان به این مسئله است. که گویا در استان همدان این گزاره به صورت جدی پیگیری نمی شود و اشتغال افراد غیر بومی در چند ارگان از استان مهر تاییدی بر این موضوع است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اشتغال افراد غیر بومی در ارگان های استان همدان به ویژه دستگاه پترو شیمی استان همدان گفت: با توجه به اعتراضات صورت گرفته در استان درباره به کارگیری نیروهای غیربومی در پتروشیمی تازه به راه افتاده بعد از ۱۸ سال که چندین نیرو از استان هایی چون لرستان و کرمانشاه را جذب کرده بودند، موضوع را از طریق مسئولان مربوطه پیگیر شدیم.

وی با اعلام اینکه مأموریت مهندس بهره بردار از سوی وزارت نفت به پایان رسیده و باید پتروشیمی را ترک کند و به استان خود برگردد، تصریح کرد: کسانی که در این مدت در پتروشمی مشغول به کار بوده اند از جمله فردی که از لرستان آمده و مهندس بهره بردار طبیعتاً با حمایت برخی افراد از داخل استان به کارگیری شده اند که اعتراض مردم را در پی داشت، بنابراین از طریق مسئولان مربوطه پیگیر هستیم که این اتفاق بیفتد و مهندس بهره بردار و آن فرد لرستانی به استان خودشان برگردند.

فلاحی با تأکید بر اینکه باید از نیروهای بومی استان در پتروشیمی هگمتانه استفاده شود، افزود: در این مدت زحمات کمی کشیده نشده، همین راه اندازی پتروشیمی و تأمین خوراک آن با سختی های فراوانی انجام شده و انتظار می رود از جوانان بیکار خود استان در آن استفاده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در پایان تأکید کرد: نباید اجازه دهیم فضای کسب و کار استان محل تاخت و تاز های سیاسی و انتخاباتی شود و از این طریق افرادی بخواهند در استان کار سیاسی انجام دهند.

https://ipna.news/155248کپی شد!