گمرک، تسهیل کننده صادرات و ارزآوری صنعت پتروشیمی

با تلاش مضاعف، همکاری همه جانبه و از طریق تعاملات نزدیک بین نهادهای متولی امور گمرکی، هم اکنون علی رغم تحریمها و مشکلات دیگر، آرامش در فضای صادرات و واردات منطقه برقرار است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛به بهانه‌ی روز ملی گمرک،مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این برنامه، با مدیرکل گمرک بندرامام خمینی، رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و رئیس و کارکنان امور گمرکی بطور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

سید امید شهیدی نیا، در دیدار با فلاح، مدیرکل گمرک بندرامام خمینی، گفت: در حال حاضر تیم خوبی از گمرک در منطقه فعالند که نهایت و هم افزایی بین گمرک و صنایع پتروشیمی منطقه شکل گرفته است.

وی افزود: علی رغم بروز مشکلات و مسائلی که برای کشور پیش آمد و فشار مضاعفی که به سیتم ها وارد کرد، در زمینه امور گمرکی و مسائل صادرات و واردات همگی سربلند بیرون آمدند و نه تنها وقفه ای به عملیات وارد نشد، بلکه فرایندها با سهولت بیشتری انجام شد.

شهیدی نیا خاطر نشان کرد: گمرک در این شرایط هم میبایست دقت لازم را در عبور و ترانزیت کالاهای اساسی کشور به خرج دهد و هم از صنعت پتروشیمی به عنوان امید اول ارزآوری کشور حمایت کند و جای تقدیر است که این مسئولیت خطیر با هماهنگی و درایت بخوبی انجام شده است.

کریدور صادراتی ایجاد شده بین دو منطقه ویژه اقتصادی هم جوار (پتروشیمی و بندری) توانسته با حذف فرایندهای اضافی، زمان تبادل کانتینری بین این دو منطقه را به میزان زیادی کاهش داده و ضمن سهولت انجام صادرات، از جریمه شدن شرکتها (دموراژ کشتی)، هزینه های حمل و نقل، ایجاد ترافیک کامیونها و انباشت محصولات در شرکتها پیشگیری کرده است.

رئیس امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در گفتگو با ما گفت: ادارات گمرک در منطقه تلاش کرده اند فعالیت بازرگانی شرکتها را تسهیل کنند. در شرایط تحریم استقامت کردیم و موانع را در حد توان به روشهای گوناگون از پیش پای تولید کننده برداشتیم.

سعید بهبهانی، افزود: از طریق تعامل فعال با تمامی ارگانها و بخشهای مرتبط اجازه ندادیم چرخه عملیات بازرگانی منطقه دچار مشکل شود. این روان سازی فرایند صادرات به تداوم تولید شرکتها نیز کمک می‌کند.

رفع تعهد ارزی، صدور انواع قبوض انبار، هماهنگی در حمل و نقل کالا و رفع گلوگاههای مسیر صادرات از جمله کارکردهای امور گمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.

https://ipna.news/155241کپی شد!