بورس در انتظار تائید پیشنهاد تخفیف خوراک پتروشیمی ها

پیشنهاداتی در جلسه شورای عالی بورس مبنی بر اینکه قوانین بالادستی کشور از جمله موضوع پتروشیمی ها در جهت حمایت از بازار سرمایه تصویب شود، ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، سعید اسلامی بیدگلی نماینده کانون های فعال بازار در شورای عالی بورس در گفت وگو با خبرنگار گفت: ما مسئولان باید اظهار نظرهایی داشته باشیم که در راستای حمایت از بازار باشد، اما خبرنگاران و تحلیلگران حق دارند راجع به هر اظهار نظری انتقاد کنند. خود من از زدن برخی حرف های قبل از مسئولیتم پرهیز می کنم. سعی کنیم اظهار نظرهایمان به نحوی باشد که در راستای پازل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعلی کشور کمک کننده باشد.
این مقام مسئول درباره شایعاتی مبنی بر تشکیل جلسه سران قوا برای تخفیف خوراک پالایشگاهی ها، بیان کرد: در جریان این جلسه نیستم. اما پیشنهاداتی در جلسه شورای عالی بورس ارائه شده است، مبنی بر اینکه قوانین بالادستی کشور در جهت حمایت از بازار سرمایه تصویب شود، از جمله موضوع پتروشیمی ها، همچنین قرار است تا همکاران وزارت نفت و مجلس با همفکری یکدیگر مصوبه ای را تدوین کنند که در بلند مدت به نفع بازار سرمایه باشد.
وی ادامه داد: اساسا معتقدم که حمایت از بازار سرمایه لزوما به معنی تزریق نقدینگی نیست. حمایت از بازار این است که بتوانیم قوانین و مقرراتی اعمال کنیم تا صنایع بورسی بتوانند حمایت جدی از بازار داشته باشند.
اسلامی بیدگلی در مورد لزوم تصویب این طرح در شورای عالی بورس، گفت: نیاز به تصویب در شورای عالی بورس نیست و اگر سران قوا چیزی را مصوب کنند برای همه ما لازم الاجراست.
این مقام مسئول درباره تاثیر این طرح بر بازار سرمایه اظهار کرد: مبنی بنیادی را تغییر خواهد داد و به طور جدی ریسک های بازار سرمایه را به شدت کاهش می دهد و ریسک های سیاستگذاری که مرتب روی صنایع وجود دارد را به طور کامل از بین می برد.

https://ipna.news/155213کپی شد!