آرین‌متانول و یک دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه توسعه همکاری شرکت‌های آرین متانول و نفت‌ و گاز سرو به‌دنبال امضای قرارداد خرید کاتالیست ایرانی برای طرح پتروشیمی آرین‌متانول در حاشیه نمایشگاه نفت امضا شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، این تفاهم‌نامه امروز (یکشنبه، پنجم بهمن‌ماه) در حاشیه سومین روز از برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی بین امیرهومن کریمی‌وثیق، مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز سرو و بهزاد توکلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی آرین‌متانول امضا شد.

بهزاد توکلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی آرین متانول در این آیین با اشاره به اینکه این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۵۰ هزار تن به‌عنوان یکی‌ از واحدهای هلدینگ باختر در عسلویه در حال احداث است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها، این طرح بهمن‌ماه سال آینده به تولید می‌رسد.

وی ادامه داد: هلدینگ باختر به استفاده حداکثری از توانمندی‌های تولیدکنندگان و سازندگان داخلی تأکید دارد.

کریمی‌وثیق، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نفت‌وگاز سرو با قدردانی از اعتماد شرکت پتروشیمی آرین‌متانول به این شرکت، گفت: نفت‌وگاز سرو از سال ۸۳ فعالیت در عرصه تولید کاتالیست را آغاز کرده است و همکاری مستمری با صنایع پتروشیمی دارد.

وی به صرفه اقتصادی استفاده از کاتالیست‌های ایرانی اشاره و اظهار کرد: این شرکت در بخش تولید کاتالیست‌های صنایع پالایشی، پتروشیمی‌ و فولاد از خروج سالانه ۴۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نفت‌وگاز سرو تصریح کرد: نخستین محموله صادراتی این شرکت پیش از پایان امسال به کشورهای همسایه ارسال می‌شود.

https://ipna.news/155150کپی شد!