هدف بازرسی اصلاح فرآیند امور است

از بومی سازی موفق سنجه های ارتقاء سلامت نظام اداری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تقدیر شد و هدف بازرسی اصلاح فرآیند امور عنوان شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ امینی رئیس بازرسی و امور ایثارگران سازمان بهداشت و درمان بهمراه زهرا آجیدیان کارشناس این حوزه به این مرکز سفر کرده و از نزدیک اقدامات انجام شده در مقوله ارتقاء سلامت نظام اداری بخصوص بومی سازی سنجه ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

امینی با اشاره به تاخیر دوره بازرسی با شیوع ویروس کرونا، از پیشنهاد همکاران بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور جهت راه اندازی سامانه ای برای بررسی عملکرد کمیته های ارتقای سلامت نظام اداری بهداشت و درمان ها استقبال کرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات این مرکز در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا گفت : اقدامات بسیار خوبی در خصوص کنترل شیوع بیماری کرونا انجام شده ، در بازرسی های خود اجرای اورژانس خاکستری ( تریاژ بیماران ) ، انجام آزمایش بیماران مشکوک به کووید ۱۹ در واحد اورژانس ، تحویل دارو درب منزل به بیماران مزمن و ویزیت تلفنی بیماران را مشاهده کردیم که قابل تقدیر است و باید به این نکته که بیماران زمینه ای دارای ریسک خطر بالا هستند اقدامات انجام بگیرد.

رییس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان با اشاره به اینکه هدف بازرسی ، اصلاح فرآیند امور است ، گفت : سعی ما بهبود و افزایش کیفیت خدمات سازمان است.

حسینعلی زاده رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور ، ضمن عرض خیر مقدم ، از حضور مجدد ایشان در تبریز و نظر مثبت وی در حل مشکلات این مرکز تشکر کرد و گفت : با توجه به اینکه در سال ۹۹ ، به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و تحریم های ظالمانه مشکلات عدیده ای در کشور داشتیم ، با الطاف الهی و همکاری کارکنان با تمام وجود برای کنترل ، پیشگیری و درمان بیماران در این بهداشت و درمان اقدام کرده ایم.

وی افزود : در این مدت حدود ۳۳ جلسه کمیته سلامت و ۳۳۳ مصوبه داشتیم که علاوه بر ۵۵ دستورالعمل ابلاغی سازمان می باشد و در اصلاح روش ها و جبران کمبود ها و جابجایی نفرات نقش موثری داشته است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور تصریح کرد : معاینات دوره ای کارکنان رسمی و مدت موقت تا آخر آذر ۹۹ ، حدود ۳۳۵۲ مورد و برای کارکنان پیمانکاری ۷۸۲ مورد انجام گرفته است و به همت همکاران طب صنعتی و سلامت کار بالای ۹۸درصد از معاینات طب صنعتی کارکنان شاغل در صنعت نفت شمالغرب کشور انجام شده است .

حسینعلیزاده اظهار داشت : با توجه به جمعیت طبی ۱۷ هزار نفری این بهداشت و درمان در سطح سه استان ، برای کاهش تردد کارکنان شرکت های تابعه صنعت نفت در شمالغرب کشور ، پایش مرتب بیماران کرونا در سامانه Nocorona انجام می گیرد که ۸ نفر از همکاران در تبریز و ارومیه با تلاش شبانه روزی در ۲ ماه حدود ۲۵۲۶ مورد ثبت داشته اند.

وی ادامه داد : کمیته ارتقای سلامت نظام اداری ۸ جلسه در سال ۹۹ تاکنون تشکیل داده و سنجه های این کمیته توسط اعضا بررسی و بومی سازی شده است ، علاوه بر این صندوق های انتقادات و پیشنهادات بازگشائی و نظرات مراجعین بطور مرتب بررسی و گزارش آن ارائه می شود که رئیس روابط عمومی این مرکز در مواقع لزوم ضمن تماس تلفنی با مراجعین یا بصورت مکتوب، پاسخ های مناسب به نظرات و پیشنهادات آنها ارائه میکند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت شمالغرب کشور در خصوص بحث انطباق ، در واحد فیزیوتراپی ، یک نفر فیزیوتراپیست توسط پیمانکار مربوطه اضافه شده است و برای جلوگیری از ازدحام بیماران در واحدهای آزمایشگاه ، اورژانس و دندانپزشکی ، سه عدد کیوسک نوبت گیری از سازمان خریداری شده است و برای حل مشکل نوبت گیری مراجعین نیز مکاتباتی با اداره مخابرات انجام شده است.

آجیدیان با بازدید از عملکرد مسئولینی که با شاخص های ارتقاء سلامت در گیر بوده برای بهبود سنجه ها و شاخص های نظام سلامت در واحد خود فعالیت می نمایند راهنمایی های لازم را ارائه نمود.

وی در جلسه کمیته ارتقاء سلامت نظام اداری به بومی سازی سنجه ها توسط کارگروه این بهداشت و درمان اشاره کرد و از عملکرد کارگروه تشکر کرده و گفت : هر سوال و مشکلی در ادامه بومی سازی سنجه های شاخص های ارتقاء سلامت نظام اداری داشته باشید با تمام توان حاضر به پاسخگوئی و راهنمایی هستم.

در ضمن اصول کلی تهیه سنجه ها را برای کارگروه تبیین کرد.

سپس عبدالملکی کارشناس مدیریت سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، نتایج بررسی های چند روز خود در مورد فرآیند اجرایی پذیرش و باز پرداخت هزینه های دندانپزشکی ( درمان غیر مستقیم )، بررسی کارانه ، بررسی عملکرد پزشکان پیمانکاری و عملکرد درمان غیر مستقیم مستقر در مرکز سلامت خانوده درمانگاه تبریز و ارومیه توضیحاتی ارائه نمود.

قهرمانی نماینده بازرسی سازمان در بهداشت ودرمان صنعت نفت شمالغرب ، در مورد اقدامات انجام یافته در سال ۹۹ ، برگزاری جلسات کارگروه کمیته ارتقاءسلامت نظام اداری در این بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت :از اول سال ۹۹ تاکنون ۸ جلسه برگزار شده است که در این جلسات اعضا ضمن بررسی سنجه های ارسالی از بازرسی سازمان ، اقدام به بومی سازی آنها نموده و از اقدامات اعضا ؛ بازبینی اعضا اصلی کارگروه کمیته ارتقا سلامت نظام اداری ، تهیه شناسنامه برای هر فعالیت و شاخص سنجه ها می باشد و با توجه به اینکه هر شاخص دارای ابعاد گوناگون است در هر جلسه ۳ شاخص مورد بررسی قرار می گیرد.

https://ipna.news/154807کپی شد!