افزایش تعاملات صنعت پتروشیمی و بانک تجارت

با میزان مشارکتی که بانک تجارت در صنعت پتروشیمی دارد می توان این بانک را «بانک صنعت پتروشیمی» نامید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛به مناسبت روز صنعت پتروشیمی مدیران ارشد کشوری و استانی بانک تجارت، ضمن حضور در این منطقه، این روز را به صنعتگران عرصه پتروشیمی تبریک گفتند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست، گفت: روز صنعت پتروشیمی بهانه ای است برای تقدیر از کسانی که ۵۰ سال در این صنعت تلاش کرده‌اند و ما بخشی از ثمره تلاش آنها را در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شاهد هستیم.

سید امید شهیدی نیا، افزود: این منطقه با بیش از ۲۶ میلیون تن ظرفیت، ۳۴ درصد کل ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی را در خود جای داده است.

وی، تنوع تولید محصولات پتروشیمی در این منطقه را وجه تمایز آن نسبت به سایر مراکز و هابهای پتروشیمی در کشور و خاورمیانه دانست و نظام بانکی را یکی از پیشرانهای توسعه صنابع پنروشیمی عنوان کرد.

شهیدی نیا، بانک تجارت را یکی از بانکهای سرآمد، در تامین منابع مالی پتروشیمی از زمان جهش دوم این صنعت برشمرد و خاطر نشان کرد: بانک تجارت همواره پشتیبان بزرگ مالی توسعه صنایع پتروشیمی در کشور بوده است.

وی خواستار افزایش اختیارات بانک های منطقه و استان از سوی مدیریت ارشد این بانک شد.

وی چشم انداز صنعت پتروشیمی را باتوجه به گام برداشتن به سمت جهش سوم، چشم اندازی روشن معرفی کرد و تشریح کرد: طرح های پتروشیمی یکی پس از دیگری در حال وارد شدن به مدار تپلید هستند و ظرفیت صنعت را تا پایان سال آتی به ۱۰۰ میلیون تن خواهند رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش را یکی از اقدامات مهم پتروشیمی کشور دانست و عنوان کرد: بخش عمده‌ای از طرح‌های پیشرانی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال برنامه‌ریزی است، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرا می‌شود.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به دلیل وجود خوراکهای متنوع، یکی از مراکز توسعه طرح های جدید صنعت پتروشیمی خواهد بود.

در حال حاضر ۳۰ طرح در این منطقه در دست اجرا است که هفت طرح آن در حوزه صنایع بالادستی و میانی و مابقی در حوزه صنایع تکمیلی می باشند که تی چند سال آینده رونق بسیار خوبی را به منطقه می آورد.

شهیدی نیا از مدیران بانک تجارت خواست تا روی سرمایه گذاری بر صنایع تکمیلی توجه ویژه داشته باشند و با اعطای تسهیلات مناسب، پشتوانه ای برای رونق این بخش اشتغال زا باشند.

وی یکی از چالش های مهم توسعه صنایع تکمیلی را تامین منابع مالی دانست و خاطر نشان کرد: بانک تجارت در این حوزه می‌تواند یکی از اهرم های توسعه صنایع تکمیلی در منطقه و شهرستان باشد.

امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های صنایع پتروشیمی مستقر در‌ منطقه و سایر عوامل تاثیر گذار خصوصا بانکهای عامل، منطقه ویژه را که نخستین منطقه تخصصی کشور بوده را کماکان فعال و پویا و در مسیر توسعه نگهداریم.

در ادامه مدیر عامل بانک تجارت ضمن تبریک روز صنعت پتروشیمی به صنعتگران این عرصه، بانک تجارت را بانک صنعت پتروشیمی کشور عنوان کرد.

رضا دولت آبادی ضمن تشریح استراتژی های بانک تجارت در خصوص همکاری با صنایع پتروشیمی تشریح کرد و گفت: ارتقای سهم بانک تجارت در صنعت پتروشیمی، کمک به توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت استراتژیک برای کشور، تکمیل و توسعه سبد خدمات بانکی، ارائه خدمات بانکی به کلیه فعالان زنجیره‌ تامین پتروشیمی از خوراک تا خریدار و ایجاد شعب جدید در شرکتها و توسعه شعب موجود، عمده استراتژی های بانک تجارت در قبال صنایع پتروشیمی است.

وی، افزود: سهم بانک تجارت در صنایع پتروشیمی از سال گذشته تاکنون، از ۳۸ درصد به ۵۹ درصد رسیده است و این نکته مسئولیت ما را در قبال این صنعت بیشتر کرده است.

بانک تجارت به عنوان یکی از بانکهای عامل اصلی صنعت پتروشیمی نقش مهمی در تامین منابع مالی پروژه‌ها و طرح‌های این صنعت دارد.

صنعت پتروشیمی نیز به عنوان صنعتی ارزش آفرین، ضمن جبران بخش زیادی از کاهش صادرات نفتی و ارزآوری، همواره در بحران ها عاملی قدرتمند و روحیه بخش برای کشور بوده است.

در پایان این مراسم به پاس تلاش مدیران صنعت پتروشیمی، الواح یادبودی از سوی مدیرعامل بانک تجارت به مدیرعامل سازمان منطقه ویژه و تنی چند از مدیران عامل شرکتهای منطقه اهدا شد.

https://ipna.news/154656کپی شد!