شاخص کل بورس تهران باز هم قرمزپوش شد

بورس اوراق بهادار تهران امروز ابتدا با کاهش شدید شاخص روبرو شد، به گونه ای که تا 15 هزار واحد هم افت کرد ، اما بعد از آن به وسیله نمادهای شاخص ساز مانند شستا و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بازار بهتر شد و در نهایت شاخص کل با کاهش 4516 واحد به رقم یک میلیون و 419 هزار و 53 واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز ابتدا با کاهش شدید شاخص روبرو شد، به گونه ای که تا ۱۵ هزار واحد هم افت کرد ، اما بعد از آن به وسیله نمادهای شاخص ساز مانند شستا و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بازار بهتر شد و در نهایت شاخص کل با کاهش ۴۵۱۶ واحد به رقم یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۵۳ واحد رسید.همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با کاهش ۱۲۸۲ واحد به رقم ۴۷۲ هزار و ۱۴۱ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۶۲۶ هزار میلیارد تومان رسید.
امروز معامله گران در بورس تهران بیش از ۱۰.۴ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان رسید.اگر ارزش معاملات فرابورس ایران را هم که امروز به بیش از ۷۰۴۷ میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم، معامله گران امروز در بورس و فرابورس ایران بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم همگی منفی بودند به گونه ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام ۳۲ صدم درصد کاهش یافتند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام ۲۷ صدم درصد کاهش یافتند.شاخص آزاد شناور ۴۵ صدم درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس ۷۱ صدم درصد کاهش یافت، اما شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی انجام می شود، ۱۹ صدم درصد افزایش یافت.
امروز نمادهای شاخص ساز شامل شستا و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و نیز پتروشیمی نوری بودند و در طرف دیگر نمادهای بانک پارسیان، ایران خودرو، مپنا، پالایش نفت بندرعباس، بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشت.

https://ipna.news/154605کپی شد!