پایداری تولید و فروش پتروشیمی‌های آلمان در دوران کرونا

تولید پتروشیمی‌های آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی و در جریان آثار منفی شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا با آسیب کمتری نسبت به تولید دیگر صنایع پتروشیمی و دارویی روبه‌رو بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ گروه تجاری وی‌سی‌آی (VCI) اعلام کرد: تولید مجتمع‌های پتروشیمی در آلمان در پی محدودیت‌ها و قرنطینه‌های ناشی از ویروس کرونا و رکود اقتصادی به اندازه تولید دیگر بخش‌های صنایع شیمیایی و دارویی با آسیب جدی روبه‌رو نشده است.

پیش‌بینی می‌شود رقم تولید پتروشیمی‌های آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به سال پیش از آن (۲۰۱۹) ۱.۵ درصد کاهش یابد، در حالی که این مقدار با افت شدید تولید محصولات پلیمری، مواد شیمیایی غیر معدنی پایه و محصولات شیمیایی ویژه‌ مقایسه می‌شود.

گروه تجاری وی‌سی‌آی اعلام کرد: تولید مواد شیمیایی آلمان در سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی چهار درصد کاهش خواهد داشت، به‌طوری که افت تولید در بخش داروسازی سه درصد است.

رقم فروش مواد شیمیایی و دارویی به‌طور کلی در سال ۲۰۲۰ با ۶ درصد کاهش به ۱۸۶.۴ میلیارد یورو رسید، اگرچه آمار اشتغال در بزرگترین صنعت مواد شیمیایی اروپا ۴۶۴ هزار تن بود که تا حدودی بی‌تغییر بود.

معیارهای صنایع شیمیایی آلمان بیش از دو برابر فرانسه به عنوان دومین تولید‌کننده اروپاست.

گروه بازرگانی فرانس چمی (France Chimie) ارقام فروش سالانه را منتشر نمی کند، اما فروش سالانه حدود ۷۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹ برآورد شد که ۲۲۰ هزار تن نیز در این صنعت فعال بودند.

با بازگشت تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۲۱ میلادی، انتظار می‌رود تولید مواد شیمیایی و دارویی ۱.۵ درصد و مقدار فروش ۲.۵درصد افزایش یابد.

گروه تجاری وی‌سی‌آی عنوان کرد که سال ۲۰۲۰ میلادی پر فراز و نشیب بوده است.

کریستین کالمان ، رئیس گروه تجاری وی‌سی‌آی و مدیرعامل شرکت عمده مواد شیمیایی اونیک (Evonik) گفت: فشار وارد شده به شرکت‌های عضو این گروه قابل توجه بوده است، با این حال ، صنعت ما به طور کلی کمتر از دیگر بخش‌های اقتصادی آسیب دیده است.

https://ipna.news/154497کپی شد!