نکات مهمی که باید درباره «جم پیلن» بدانیم!

بازدهی این نماد معاملاتی در یک ماه گذشته ۵/ ۶ درصد بوده این درحالی است که بازدهی صنعت پتروشیمی در یک ماه اخیر ۴/ ۱۴ بوده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛تولیدکننده۳۰۰هزار تن انواع گریدهای پلی پروپیلین در سال، با سرمایه اسمی ۲۰۰ میلیارد تومان است. این شرکت قادر به تولید بیش از۱۲۰ نوع گرید با هدف پوشش تمامی کاربردهای پلی پروپیلن در بازار ایران و جهان است.

سهامداران عمده آن شرکت پتروشمیران و پتروشیمی جم با درصد مالکیت ۴۵ و ۴۳ درصد هستند که با توجه به مالکیت ۳۴ درصدی شرکت جم در پتروشمیران مالکیت جم در شرکت جم پیلن حدود ۵۸ درصد است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در فصل اول و فصل دوم امسال، به ترتیب حدود ۷۵۰ و هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان فروش داشته است. همچنین، در مجموع مهر و آبان هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان فروخته است. عملکرد فروش شرکت در آذر در بورس کالا حدود ۷۶۰ میلیارد تومان بوده است که نشان دهنده روند رشد فروش فصلی است.

میانگین نرخ فروش محصولات آذر ماه در بورس کالا حدود ۳۲ میلیون تومان به ازای هر تن بوده است که نسبت به ابتدای سال ۹۹ حدود ۱۴۰ درصد رشد داشته است. با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی محصولات پلیمری و نرخ دلار ۲۵ هزار تومان دستیابی به سود هزار الی هزار و ۱۰۰ تومان به ازای هر سهم در سال ۹۹ دور از انتظار نیست که در قیمت‌های کنونی نسبت قیمت به درآمد حدود ۵/ ۷ است.

بازدهی این نماد معاملاتی در یک ماه گذشته ۵/ ۶ درصد بوده این درحالی است که بازدهی صنعت پتروشیمی در یک ماه اخیر ۴/ ۱۴ بوده است. هم اکنون قیمت این نماد ۸‌هزار و ۶۰۰ تومان است. این درحالی است که قیمت سهم در سقف تاریخی خود حدود ۱۰ هزارتومان بود.

شناوری ۱۰ درصدی سهم نشان می دهد که اکثر برگه‌های سهم این شرکت در دست حقوقی‌ها است. درخصوص نسبت‌های مالی این نماد باید گفت P/ E جم ۲۵/ ۱۴ است که نسبت به P/ E صنعت عدد کمتری است. از نکات مهم معاملاتی این نماد می‌توان به ورود ژول در روزهای اخیر اشاره کرد.

https://ipna.news/154476کپی شد!