سرمایه گذاری در پتروشیمی گچساران و دهدشت پس از تحریم رشد چشمگیری یافت

 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هشت هزار ۲۳۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت هزینه شده که پس از تحریم ها از سال ۹۷ تاکنون رشد چشمگیری داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛حشمت الله صمیمی دوست  افزود: از این میزان اعتبار هزینه شده هفت هزارو ۲۳۰ میلیارد ریال در مجتمع پتروشیمی گچساران و یکهزار میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع دهدشت هزینه شد.

وی به روند اجرایی پتروشیمی گچساران اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت این کارخانه هم اکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که قبل از تحریم ها ۴۰ درصد پیشرفت داشت.

وی بیان کرد: بعداز تحریم ها بیش از ۳۱۵ میلیون یورو برای اجرای این طرح بزرگ اقتصادی هزینه شده که این امر گامی بلند برای تحقق تولید و اشتغال در این طرح اشتغالزاست و درصورت بهره برداری از آن بیش از  ۳۵۰ شغل مستقیم  ایجاد می‌شود.

صمیمی دوست با بیان اینکه این طرح بزرگ اقتصادی تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن سی تری پلاس C۳+خواهد بود.

وی تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار ساخته شده است.

صمیمی دوست میزان پیشرفت فیزیکی پتروشیمی دهدشت را ۲۲ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح قبل از سال ۹۷ راکد بوده که هم اکنون ۱۵۰ نفر در این طرح بزرگ اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: بعد از تحریم ها بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت پتروشیمی هزینه شد.

صمیمی دوست  میزان اعتبار ارزی تزریق شده به این طرح پس از تحریم ها را ۱۸ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری ارزی این طرح اقتصادی را ۱۴۰ میلیون یورو است.

وی گفت: پتروشیمی دهدشت ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع مواد پتروشیمی را دارد.

https://ipna.news/154474کپی شد!