پتروشیمی هگمتانه همدان به زودی افتتاح می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه به زودی افتتاح خواهد شد گفت: مجوز‌های احداث نیروگاه ۵۰۰ مگا‌واتی اختصاصی شهرستان ملایر اخذ شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ سید سعید شاهرخی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه از تمام عواملی که باعث شدند تا استان همدان رتبه نخست پژوهش و فناوری را در‌ کشور کسب کند، تشکر می‌کنم اظهار کرد: با بیش از ۶۸ هزار دانشجو، ۱۴ هزار تحصیلات تکمیلی و بیش از یک‌هزار و ۸۵۰ استاد تمام وقت که مشغول تدریس و تحقیق و پژوهش هستند، ظرفیت علنی بسیار بزرگی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت خوب مقابله با کرونا در استان گفت: از همکاری و همراهی خوب مردم استان، دست‌اندرکاران و کادر بهداشت و درمان علوم پزشکی استان که با یک حرکت جمعی و اجرای طرح محدودیت‌‌‌ها، شرایط خطرآفرین را کنترل کردند، نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم.

استاندار همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه مجوز‌های احداث نیروگاه ۵۰۰ مگا‌واتی اختصاصی شهرستان ملایر اخذ شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد. گفت: پتروشیمی هگمتانه به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گام اثربخشی در سال آینده در زمینه بودجه خواهیم داشت اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران استان، تلاش‌های قابل توجهی در راستای افزایش اعتبارات به لایحه بودجه انجام دادند که قابل تقدیر است.

شاهرخی با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۰، ۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: تا کنون بیش از ۹۰ درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سند سه ساله توسعه استان محقق شده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در چند ماهه اول سال بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است جذب سرمایه‌گذار به منظور اشتغالزایی و کاهش بیکاری را یکی از اولویت‌های استان برشمرد.

https://ipna.news/154404کپی شد!