پتروشیمی کارون امسال ۵ محصول جدید عرضه کرد

شرکت پتروشیمی کارون هم‌زمان با هفته پژوهش، از دو محصول جدید پلی‌اورتان رونمایی کرد و بدین ترتیب این شرکت از ابتدای امسال تاکنون در مجموع پنج محصول جدید تولید و عرضه کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،آیین رونمایی از دو محصول جدید شرکت پتروشیمی کارون امروز (چهارشنبه، ۲۶ آذرماه) هم‌زمان با هفته پژوهش با حضور علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل این شرکت در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

شرکت پتروشیمی کارون با هدف تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی سبد تولید، برای نخستین بار محصول KHR-45 و محصول MDA را هم در ادامه تکمیل زنجیره ارزش محصولات MDI با هدف تأمین نیاز تولیدکنندگان میان‌دستی و پایین‌دستی داخلی تولید و عرضه می‌کند.

این شرکت، پیش‌تر سه محصول زنجیره ایزوسانات‌ها را شامل گریدهای MTDA ،KMT_10 و KLM100B(L) را با هدف تأمین نیاز صنایع خودروسازی، مبلمان اداری، خانگی و صنایع کفش، صنعت رنگ و رزین، انواع چسب صنعتی و لَمینِت، درزگیر و آب‌بند (سیلانت‌ها)، ضربه‌گیرها، باندهای ارتوپدی و کفپوش‌های اداری و صنعتی و … تولید و عرضه کرده بود.

صدیقی‌زاده در این آیین با تأکید بر اینکه تنوع‌بخشی محصولات پتروشیمی یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، اظهار کرد: با توجه به حمایت‌های هلدینگ خلیج فارس از تحقیق و توسعه، نتایج آن در شرکت‌های زیرمجموعه همان‌طور که امروز شاهد آن هستیم، دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت پلی‌اورتان که شرکت پتروشیمی کارون بخشی از این زنجیره است، نیاز به پلی‌اُل دارد، افزود: سرمایه‌گذاری در پلی‌ال، این صنعت را به‌صورت کامل از واردات بی‌نیاز می‌کند و باید سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در این بخش کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون  ادامه داد: محصول KHR-45 تأییدیه بالاترین و سخت‌ترین استانداردها را در کشور اخذ کرده و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

به گفته صدیقی‌زاده، محصول MDA تنها از سوی آمریکا تولید و با برندهای مختلف وارد کشور می‌شود که هم‌اکنون پتروشیمی کارون توانایی تولید آن را برای کشور دارد.

پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها، مشتمل بر TDI و MDI و تکمیل‌کننده زنجیره ارزش پُلی‌اورتان‌ها در منطقه خاورمیانه و غرب آسیاست. این شرکت پتروشیمی با استفاده از خوراک کلر، مونوکسیدکربن و هیدروژن، خوراک تولوئن، بنزن، فُرمالین، آمونیاک، اسیدنیتریک و اسید سولفوریک انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی، با ارزش افزوده بالا و برخوردار از کیفیت ممتاز جهانی را تولید و به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می‌کند.

https://ipna.news/154364کپی شد!