معاملات مشکوک چندنماد دربورس

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار متعادل آغاز به کار کرد به طوری که با فشار فروش در نهایت نماگر بازار با افت ۳۱ هزار و ۶۳۶ واحدی و از دست دادن کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ به این ترتیب، بیش از ۱۴.۶ و ۶.۵ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به بانک تجارت، بانک پارسیان، ایران خودرو و سایپا با داد و ستد بیش از ۱.۹، ۱.۷، ۱.۴ و ۱.۲ میلیارد سهم به همراه بانک صادرات با تقاضای ۸۵۳ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۴ تا شش برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، سرمایه‌گذاری توکا فولاد حاضر در بازار اول معاملات بورس با رشد ۲.۹ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۷۱.۸ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های قند چهارمحال، سرمایه‌گذاری اعتلا البرز، پتروشیمی آبادان، سیمان مجد خواف، لیزینگ پارسیان (سهم تازه وارد)، توزیع داروپخش، بهنوش، بین‌المللی توسعه ساختمان، ایران مرینوس، همکاران سیستم، پلاستیران، فرآورده‌های نسوز ایران، ساختمان اصفهان و آلومتک مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور یک پتروشیمی، دو شرکت سرمایه‌گذاری و سهم تازه وارد به همراه ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

https://ipna.news/154299کپی شد!