واحد جدید تصفیه فاضلاب بهداشتی پتروشیمی فن آوران با بهره گیری از تکنولوژی MBBR به بهره برداری رسید

واحد تصفیه پساب بهداشتی پتروشیمی فن آوران با هدف تامین آب مورد نیاز جهت مصارف غیر شرب و آبیاری فضای سبز در سومین طرح تولید متانول و تنها تولید کننده اسید استیک در کشور، راه اندازی و به بهره برداری رسید.

 

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ واحد تصفیه فاضلاب بهداشتی این شرکت که سومین طرح ‌متانول ایران بشمار می رود تحت نظارت امور HSE ، با همکاری شرکت فنی مهندسی نهر زیست آب، در آذر ماه جاری راه اندازی و به بهره برداری رسید. ظرفیت این تصفیه خانه، ۳۰ متر مکعب در روز می باشد که خروجی آن به منظور تامین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز مجتمع بکار گرفته می شود.

غلامرضا صالحی پور، رئیس HSE پتروشیمی فن آوران، درباره اهداف این طرح گفت: نیاز سنجی و اجرای آن بر اساس الزامات محیط زیستی و استراتژی های راهبردی مدون در راستای تعهدات این تولید کننده متانول به مسئولیت های اجتماعی خود در قبال ذینفعان بوده که تامین آب مورد نیاز آبیاری در فصول گرم و کاهش وابستگی و نیز خودکفایی در تصفیه پساب بهداشتی این مجتمع و مدیریت منابع و صرفه جویی درمنابع و  مصارف انرژی را بعنوان اهداف مهم و کلان یک واحد صنعتی پاک، در پی دارد.

شرکت پتروشیمی فن آوران در ادامه روند بهبود فرآیند های اجرایی و عملیاتی خود در تلاش است با بهره مندی از دانش فنی و تخصصی کارکنان مجرب خود، در سایه التزام به استانداردها و استراتژی های وظیفه ای در قبال ذینفعان، محصولات متانول و اسید استیک و منوکسید کربن خود را با معیارهای صنعت سبز، منطبق و در اختیار بازار های هدف داخلی و صادراتی قرار دهد.

در همین راستا نیز تا کنون توانسته است برای چندمین سال متوالی بعنوان شرکت منتخب صنعت سبز، نگاه همگان را به تعهد خود را در مورد التزام به رعایت معیارهای نظارتی تولید پاک و ایمن معطوف کنند.

https://ipna.news/154270کپی شد!