لزوم ورود نهادهای نظارتی به عملکرد مدیران پتروشیمی‌های پارس جنوبی/ نگاهی به عملکرد سلطنت نشینان عسلویه

عملکرد مبهم برخی از مدیران عامل پتروشیمی‌ها بالاخص در عسلویه بالاخره صدای مجلس نشینان را درآورد. تا جاییکه خبر از فسادهایی به گوش می‌رسد که به اذعان برخی از نمایندگان مجلس مطرح کردن آنان باعث خجالت خواهد بود.

ظاهرا آنطور که برخی از بهارستانی‌ها می‌گویند قرار است نهادهای نظارتی با همکاری نمایندگان مجلس و مستندات موجود، سروسامانی به مدیران پتروشیمی‌های خصولتی بدهند. گلایه ها از عدم توجه لازم به نیروهای بومی آغاز می‌شود و به بی‌توجهی این مدیران به مردم استان بوشهر و البته بهره گیری آنان از بیت المال برای تفریحات خانواده هایشان و دریافت حقوق‌های نجومی ختم می‌شود.

به گفته نماینده مردم دشتستان در مجلس، اطلاعات زیادی از مفاسد این پتروشیمی‌ها و ظلمی که به مردم استان کردند داریم. اینها به مدیران توانمند بومی ظلم کردند و از ورود نیروهای بومی استان جلوگیری کردند. اطلاعات لازم را در این زمینه داریم و جلوی آنها می‌ایستیم.

رضایی با تاکید بر اینکه به عملکرد پتروشیمی‌ها در پارس جنوبی اعتراض جدی داریم. به انتصابات سیاسی در این پتروشیمی‌ها اعتراض داریم، متذکرشد: از ابتدایی‌ترین مسائل آنها خجالت می‌کشیم که بیان کنیم. تا یک نیروی بومی هم رشد می‌کند، او را حذف می‌کنند.

وی با اشاره براینکه جای مدیران فاسد در استان بوشهر و پارس جنوبی و پتروشیمی خصولتی نیست خاطرنشان ساخت: جلوی حقوق‌های نجومی و امتیازاتی که داده می‌شود می‌ایستیم. چراکه برخی از اخباری و مستنداتی که به ما می‌رسد مایه تأسف است و زشت است که مدیر پتروشیمی با پول بیت‌المال در هتل آنجا برای بچه خودش جشن تولد می‌گیرد. از مردم بوشهر و جم و عسلویه و کنگان خجالت بکشید.
به عقیده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، هم اکنون کسی که تجربه و توانی ندارد مدیر می‌شود و مدیر متخصص بومی با کارنامه درخشان را با او برخورد می‌کنند و بارها شاهد تکرار این مسائل هستیم.

بنابراظهارات رضایی، از همه ابزارهای قانونی و نظارتی مجلس برای به مسیر آوردن و درست کردن پتروشیمی‌های متخلف و قانون‌شکن استفاده خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح میشود که هم اکنون شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس توسط مدیران عاملی اداره میشود که تقریبا هیچکدام بومی محسوب نمیشوند و درعین حال اغلب پروژه های تعریف شده توسط این شورا همانند ساخت مدرسه‌های کوچک و چند کلاسه بیش از دو سال است که بلاتکلیف باقی مانده اند.

براین اساس به نظر می‌رسد وضعیت انتصاب مدیران پتروشیمی در این منطقه از آنجا اهمیت می‌یابد که قطعا مدیران بومی با دغدغه های مردم منطقه بیشتر آشنا خواهند بود و این امر می‌تواند به بهبود وضعیت عسلویه و شرایط مردم بومی یاری رسان باشد.

ضمن آنکه به نظر می‌رسد عدم نظارت دقیق برروی انتصابات صورت گرفته در برخی از پتروشیمی‌های این منطقه باعث شده تا مدیران این مجتمع‌ها با استناد به خصوصی بودن خود، تنها به اهداف مورد اشاره خود توجه کنند و رسیدگی به محیط پیرامون و بهره گیری از نیروهای بومی متخصص منطقه را به دست فراموش بسپارند. براین اساس شاید لازم باشد نهادهای نظارتی با دقت بیشتری به این موضوع ورود کنند و بررسی‌های لازم در جهت جلوگیری از فساد روز افزودن به طور جدی‌تر صورت بگیرد/نفتی ها

https://ipna.news/154248کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس چه فایده از این حرفها رییس شورای هماهنگی یه مدیر بازنشسته نجومی است که بچه هاش توی ایتالیا عشق و حال میکنند و خودش با توسل به خادمی امام رضا و با سو استفاده از ایت الله رییسی ماهانه صدها میلیون حقوق میگیره و تبدیل به دلار و یورو میکنه میفرسته ایتالیا ، هیچکس هم نمیتونه جلو رانتش را بگیره در حالی که صدها پرونده تخلف تو سازمان بازرسی و دادگاه داره خودش و برادرش اما همه میگن ایشون خلاصه پشتش به رییس قوه قضاییه گرمه و با ریش وپشم و لباس خادمی امام رضا چپاول میکنه
  • احمد چه فایده از این حرفها رییس شورای هماهنگی یه مدیر بازنشسته نجومی است که بچه هاش توی ایتالیا عشق و حال میکنند و خودش با توسل به خادمی امام رضا و با سو استفاده از ایت الله رییسی ماهانه صدها میلیون حقوق میگیره و تبدیل به دلار و یورو میکنه میفرسته ایتالیا ، هیچکس هم نمیتونه جلو رانتش را بگیره در حالی که صدها پرونده تخلف تو سازمان بازرسی و دادگاه داره خودش و برادرش اما همه میگن ایشون خلاصه پشتش به رییس قوه قضاییه گرمه و با ریش وپشم و لباس خادمی امام رضا چپاول میکنه