تغییر زمان عرضه سهام پتروشیمی بوعلی سینا در بورس

بر اساس اخبار رسیده از سازمان بورس عرضه اولیه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی که توسط رسانه ها فردا چهارشنبه دوازدهم آذر ماه اعلام شده بود به هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،  پیشتر معاون مالی و اقتصادی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از عرضه اولیه سهام پتروشیمی بوعلی سینا در روز چهارشنبه خبر داده بود.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که لیسانس واحدهای آن از AXENS فرانسه، KRUPP UHDE آلمان، SINOPEC چین بوده و در حال بهره برداری می باشد.

مجموع سرمایه گذاری برای راه اندازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا که قرار است هفته آینده در بورس با نماد بوعلی عرضه شود ، ۱۳۷۰ میلیارد ریال و ۳۰۰ میلیون دلار می باشد که سرمایه گذاری ارزی از طریق فاینانس بلژیک و فرانسه و سرمایه گذاری ریالی از طریق مشارکت بانک ملت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام گرفته است.

شرکت پتروشیمی بوعلی محصولات متنوعی نظیر  بنزن با ظرفیت تولید ۱۸۰,۰۰۰ تن در سال برای مصارف استایرن مونومر و LAB-  گاز مایع (LPG) با ظرفیت تولید ۴۰,۰۰۰ تن در سال برای مصارف خوراک واحد های الفین_ برش سبک نفتا با ظرفیت تولید ۳۵۰,۰۰۰ تن در سال برای مصارف خوراک واحد های الفین و برش سنگین نفتا با ظرفیت تولید ۴۹۹,۰۰۰ تن در سال برای مصارف سوخت، نفت سفید، LAB و حلال های صنعتی و ریفرمیت با اکتان +۹۸ با ظرفیت تولید ۷۰۰,۰۰۰ تن در سال برای مصارف سوخت یورو ۴، سوپر و معمولی را تولید می کند.

https://ipna.news/154095کپی شد!