رونق بورس با اهرم ۲ گروه فولادی ها و پتروشیمی ها

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است سهام فولاد و پتروشیمی به رونق دوباره بورس کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، بازار بورس بعد از چند هفته پر تنش و پرنوسان، چند روزی است که به روزهای سبز و آرام بازگشته . با اینکه با شروع تعطیلات دو هفته ای خیلی از سهامداران نگران وضعیت بازار بورس بودند، اما رشد شاخص کل از رونق بازار خبر می دهد. با این حال جلال روحی کارشناس بازار سرمایه معتقد است رشد بورس به صورت متعادل و منطقی ادامه‌دار دارد و سهامداران نباید در انتظار رشد شاخص بورس مثل چند ماه اول سال باشند.

روحی درباره تغییر مسیر شاخص بورس از اواخر آبان‌ماه و بازگشت آن به مدار صعودی می گوید:« معاملات بازار از اواخر آبان‌ماه به سمت سهام بزرگ و متوسط پیش رفت که این موضوع نشان‌دهنده ایجاد تعادل در بازار، خروج معاملات از صف فروش و تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام در بورس بوده است.

تا چند روز گذشته شاخص بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در نوسان بود که این موضوع نشان‌دهنده ورود نقدینگی‌های موجود در بازار به سمت سهامی است که بعد از اصلاح‌های انجام شده در کف قیمتی قرار گرفتند.»

خروج بورس از معاملات لیدر محوری

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار به لحاظ تکنیکالی روند معقول و متعادلی را در پیش گرفته است، به ایرنا می گوید:« در وضعیت کنونی معاملات بورس، شاهد اقبال سهامداران به سمت سهام فولادی و پتروشیمی و استراحت برخی گروه‌ها بوده ایم.

معاملات بورس اکنون در حال خروج از معاملات لیدر محوری است. تا چند وقت گذشته بازار فقط در برخی سهام‌ها تمرکز داشت اما اکنون نگاه بازار با توجه به گستردگی که پیدا کرده فقط به گروه پالایشی، خودرویی و بانکی نیست و معاملات بازار به صورت تحلیلی و تکنیکالی در حرکت است.»

روحی، ورود نقدینگی‌های جدید به بورس را یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در روند صعودی شاخص بورس مطرح می کند و می گوید:« با توجه به اینکه اکنون قیمت سهام در بازار در سطوح مناسبی برای خرید قرار دارد، بنابراین سهامداران در قیمت فعلی به دنبال خرید سهام هستند تا ارزش سهام خود را افزایش دهند.

همچنین تعطیلی دو هفته‌ای فعالیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف باعث شد تا فعالان اقتصادی منابع مالی خود را وارد بورس و اقدام به خرید سهام کنند که این امر منجر به افزایش ارزش معاملات در بازار شد.»

https://ipna.news/154069کپی شد!