واگذاری بحران ساز شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی توسط سازمان خصوصی سازی و انفعال ان‌پی‌سی

نحوه واگذاری شرکت پایانه و مخازن پتروشیمی می تواند در آینده مشکلاتی برای شرکت و بخصوص کارکنان آن به وجود آورد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، در واگذاری این شرکت فقط برند و مدیریت بر منابع انسانی واگذار شده و تمام املاک، تجهیرات و مستقلات در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی باقی مانده است.

این واگذاری از آن جهت بحران ساز است که اگر شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی نتواند مناقصه دوره ای مدیریت پایانه ها و مخازن را در مناطق پتروشیمی بندرماهشهر و عسلویه برنده شود، آینده ای مبهم برای شرکت و به خصوص کارکنان آن پیش خواهد آمد.

پیش تر در خبرگزاری پتروشیمی ایران خبری در خصوص واگذاری بی قید و شرط شرکت کالای پتروشیمی توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی منتشر شد که این واگذاری باعث غیرفعال شدن یکی از شرکت های سودده و بزرگ تامین قطعات پتروشیمی و اخراج بیش از ۸۰ درصد کارکنان شده بود.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان خصوصی سازی باید آینده شرکت و کارکنان را در واگذاری های خود در نظر بگیرند.

خبرنگار خبرگزاری پتروشیمی ایران در تماس های مکرر با شرکت های سهامدار و همچنین شرکت ملی صنایع پتروشیمی جوابی قانع کننده و دقیق دریافت نکرد تا باز هم‌نگرانی از بابت اینگونه واگذاری ها ادامه داشته باشد.

عدم پاسخگویی دقیق و مسئولیت پذیری سهامداران به دلیل درصد کم سهام و نبود سهامدار مدیریتی نیز یکی از مشکلات واگذاری میزان سهام بوده است.

در حال حاضر شرکت پایانه ها و مخازن در دو منطقه بندرماهشهر و عسلویه در واقع اجاره نشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی است و سهامداران این شرکت کاغذی علاقه زیادی به پرداخت مزایای نفتی به کارکنان خود نیستند.

خطر اخراج و تعدیل نیرو همچنان که گریبان کارکنان شرکت کالای پتروشیمی را گرفت، ممکن است در آینده گریبان‌گیر کارکنان پایانه ها و مخازن شود.

انتظار میرود سازمان بازرسی و قوه قضاییه در نحوه واگذاری این شرکت مهم صنعت پتروشیمی و بازی با آینده کاری کارکنان این شرکت ورود کرده و تخلفات احتمالی که در واگذاری این شرکت صورت گرفته را بررسی کنند.

https://ipna.news/153821کپی شد!