رد نیروهای بومی بندرماهشهر به بهانه اعتیاد و شرارت در استخدامی پتروشیمی ها!

عدم جذب نیروهای بومی شهرستان بندرماهشهر به بهانه اعتیاد و شرارت با نامه نگاری و کارشکنی آشکار، باعث اعتراض مردم و جوانان منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، انتشار نامه ای از جانب مسئول تحقیق و بررسی حراست سازمان‌ منطقه ویژه در خصوص عدم جذب نیروی بومی و همچنین معتاد و شرور خطاب کردن جوانان جویای کار باعث ایجاد فضای اعتراضی در بین مردم و فعالین اجتماعی بندرماهشهر شده است.

امید کاظمی مسئول تحقیق و بررسی سازمان منطقه ویژه در نامه خود جوانان بومی را معتاد و شرور خطاب کرده و طبق متن نامه در تلاش برای عدم بکارگیری آن ها در صنعت پتروشیمی می باشد.

وی در این نامه اعتراض های به حق و مسالمت آمیز جوانان منطقه در مورد عدم جذب آن ها را بصورت تهدیدی برای منطقه نشان داده است.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در خصوص اشتغال جوانان فرمودند: شرمندگی این حقیر از بیکاری یک جوان، از شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود بیشتر است.

اینکه رهبر معظم انقلاب اینچنین با دغدغه و دلسوزانه، خود را از بیکاری جوانان شرمنده می داند و از سوی دیگر نامه هایی از سوی مسئولین با کلمات معتاد، شرور و ارتباط دادن به مسائل امنیتی برای جلوگیری از جذب نیروهای جوان و خصوصا بومی منطقه منتشر می شود نشان از نیت ناپسندی دارد که باید جلوی آن هر چه سریع تر گرفته شود.

اتفاقات و اعتراض های آبان ماه سال گذشته در بندرماهشهر که باعث سو استفاده شبکه های معاند از این موضوع شد نیز ریشه در بیکاری جوانان منطقه داشت.

حبیب آقاجری نماینده شهرستان بندرماهشهر در یکی از مصاحبه های خود عنوان کرده بود: وجود چنین سیاست هایی که مانع از بکارگیری جوانان بومی می شود باعث ایجاد تبعیض، مشکلات و چالش هایی در منطقه شده است.

چگونه افرادی که به وضوح با دیدگاه و نامه نگاری های خود زمینه ساز بروز مشکلات امنیتی می شوند می توانند در راس مسئولیت های کلیدی یکی از بزرگترین مناطق ویژه اقتصادی کشور قرارگیرند و همان افراد به دلایل واهی امنیتی مانع از استخدام جوانان منطقه شده و با کلماتی از قبیل شرور و معتاد، جوانان بومی جویای کار منطقه را خطاب کنند.

ارتباط درون سازمانی محمدرضا مطیری رئیس اداره کار سازمان منطقه ویژه و امید کاظمی مسئول تحقیق و بررسی حراست این سازمان و نادیده گرفتن اعتراض های جوانان منطقه نسبت به استخدام، مشهود و قابل پیگیری است.

جوانان جویای کار منطقه اعتراضی همیشگی نسبت به اداره کار منطقه ویژه و مسئول آن محمدرضا مطیری داشته اند. جذب نیرو از سایر نقاط کشور و عدم جذب نیروهای بومی در سال های گذشته و وجود نامه هایی از سوی امیدکاظمی مسئول تحقیق و بررسی نشان از پایمال کردن حق مردم منطقه دارد.

لزوم ورود نماینده این حوزه مجلس، استاندار، فرماندار و دستگاه های نظارتی و امنیتی در این خصوص و پیگیری به جد و سریع این موضوع مهم و توهین آشکار به مردم منطقه وجود دارد.

 

https://ipna.news/153791کپی شد!