اشتغالزایی مجدد پتروشیمی با رونق صنایع تکمیلی

نماینده مردم در ‌مجلس شورای اسلامی: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی و رفع موانع اجرای طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گره گشای بخشی از مسائل اشتغال شهرستان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا) به نقل از دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نماینده مردم شهرستان بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ضمن حضور در هفتاد و هشتمین جلسه شورای راهبردی بر ضرورت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی تاکید کرد.

حبیب آقاجری، در این خصوص گفت: حال که به اذعان کارشناسان ظرفیت جذب نیروی انسانی شرکت های پتروشیمی موجود منطقه تکمیل شده است، در صورتی که هر شرکت بتواند در قالب تکمیل زنجیره محصول خود واحدی پایین دستی احداث کند از این طریق می توان امیدوار بود که ظرفیت های جدیدی برای ایجاد اشتغال مولد در منطقه ایجاد شود.

وی افزود: در صورتی که شرکت ها برای احداث صنایع پایین دستی خود نیاز به زمین و مجوز داشته باشند بنده با تمام توان در کنار آن ها خواهم بود.

آقاجری تشریح کرد: مدیران سازمان منطقه ویژه با توجه به کمبود زمین در این منطقه برای احداث صنایع جدید، به دنبال طرح توسعه منطقه هستند که در صورت تحقق آن، بستر لازم برای احداث شرکت های جدید، جذب سرمایه و اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مسئولین می خواهم که طرح های توسعه متوازن شهرستان را با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کنند و در صورت وجود چالش حاضریم در شورای سیاستگذاری شهرستان مسائل آن را مرتفع کنیم.

آقاجری در‌خاتمه سخنان خود به ظرفیت بلااستفاده ایستگاه قطار ماهشهر هم گریزی زد و گفت: بسیار خوب است که از این ظرفیت که با کمک صنایع پتروشیمی ایجاد شده بتوانیم قطارهای مستقیم تهران و مشهد را فعال کنیم؛ در این خصوص با مسولین راه آهن صحبت کرده ام و پیگیر این اتفاق در‌ شهرستان هستم.

https://ipna.news/153750کپی شد!