پیش‌ثبت‌نام بیش از ۴۰۰ شرکت در ایران پلاست چهاردهم

مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست به پیش ثبت‌نام بیش از ۴۰۰ شرکت در سایت این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام در چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست ادامه دارد و انتظار می‌رود تعداد شرکت‌ها به‌تدریج افزایش یابد.

  به گزارش خبرگزاریپتروشیمی ایران(ایپنا)،ایوب بنوی امروز (یکشنبه، ۱۱ آبان ماه) در نشست هم‌اندیشی که با حضور رسانه‌های انجمن‌ها و تشکل‌های صنایع پایین‌دستی پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: امسال با توجه به تحریم و نیز شیوع ویروس کرونا نمایشگاه ایران‌ پلاست از پنجم تا هشتم دی‌ماه با رویکردی متفاوت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با مجوز دریافت شده از ستاد ملی کرونا این نمایشگاه تخصصی با حضور متخصصان و کارشناسان برگزار خواهد شد، گفت: امسال مجری نمایشگاه تغییر کرده است و یکی از شرکت‌های مورد تأیید سازمان توسعه تجارت به‌عنوان مجری نمایشگاه فعالیت‌های اجرایی را انجام می‌دهد و خوشبختانه تاکنون بیش از ۴۰۰ شرکت پیش ثبت‌نام خود را در سایت نمایشگاه انجام داده‌اند.

بنوی افزود: هنوز ثبت‌نام ادامه دارد و انتظار می‌رود تعداد شرکت‌ها به‌تدریج افزایش یابد.

برگزاری نمایشگاه مجازی

مدیر نمایشگاه ایران پلاست ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ در شورای سیاست‌گذاری ایران پلاست مصوب شده است که هم‌زمان با برگزاری ایران پلاست نمایشگاه مجازی نیز برگزار شود و شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند در صورت تمایل می‌توانند از این نمایشگاه که به مدت سه هفته برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست اشاره کرد که نمایشگاه مجازی فرصت مناسب و مطلوبی برای شرکت‌های داخلی و خارجی است که در شرایط تحریم می‌توانند نسبت به معرفی دستاوردها و ایجاد فرصت‌های جدید تجاری اقدام کنند.

حضور هیئت‌های خارجی

بنوی به حضور هیئت‌های خارجی در نمایشگاه ایران پلاست اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده، نمایندگان تجاری کشورهای همسایه همانند نمایشگاه‌های گذشته در این رویداد مهم نمایشگاهی حضور خواهند داشت و نمایندگانی از کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای آسیایی در ایران پلاست چهاردهم حضور می‌یابند.

وی افزود: این نمایشگاه در سال جهش تولید و با هدف حمایت از صنایع پایین‌دستی برگزار می‌شود و امیدواریم که تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در صنعت پلیمر از این نمایشگاه حمایت کنند و زمینه را برای برگزاری هرچه موفق‌تر آن فراهم کنند و ارتباط‌ها بیش از گذشته تقویت شود.

بنوی تصریح کرد: نمایشگاه ایران پلاست به دنبال ایجاد بستری مناسب برای همکاری بیشتر تجار و بازرگانان و نیز صنعتگران ایرانی با همکاران داخلی و خارجی خود است.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست گفت: امسال نمایشگاه در چهار گروه کالایی کاملاً تخصصی مواد اولیه، ماشین‌آلات و ماشین‌سازان، گروه کالاهای نهایی و نیز خدمات برگزار می‌شود و تاکنون شرکت‌هایی که پیش ثبت‌نام کرده‌اند درخواست آنها حدود ۲۲ هزار مترمربع شده است.

وی با بیان اینکه درخصوص اجرای مسائل و پروتکل‌های بهداشتی نهایت تلاش را خواهیم کرد، گفت: تمامی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و برگزارکنندگان، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان می‌توانند بدون نگرانی در نمایشگاه حضور داشته باشند.

انعکاس چالش‌های صنایع تکمیلی

بنوی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه مشارکت تشکل‌ها و دغدغه‌های آنان اظهار کرد: دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی مشکلات و چالش‌های صنایع تکمیلی را منعکس می‌کند و با توجه به نحوه فعالیت این واحد و ارتباط با تشکل‌ها و انجمن‌ها، یکی از بخش‌های مهم در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران پلاست به شمار می‌رود.

وی درباره هم‌زمانی نمایشگاه با ایام جشن سال نو میلادی گفت: نمایشگاه مجازی فرصتی مناسب است تا چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست در داخل و خارج از کشور مخاطبانی پویا داشته باشد و تعطیلی ایام سال نو و نیز کریسمس در خارج از کشور مانعی برای همکاری و حضور در ایران پلاست نیست.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی در بخش‌های مختلف نیز در نمایشگاه امسال از دیگر ویژگی‌های ایران پلاست چهاردهم است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان رسانه‌های حاضر در این نشست نیز با بیان دیدگاه و نظرهای خود پرداختند و پرسش‌های خود را از مدیر نمایشگاه ایران پلاست مطرح کردند.

https://ipna.news/153563کپی شد!