لزوم اخذ مجوز پدافند غیرعامل قبل از اجرای طرح های پتروشیمی

رئیس پدافندغیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اخذ مجوز پدافند غیرعامل قبل از اجرای طرح های پتروشیمی ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ناصر جمشیدی رئیس پدافندغیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: موضوع پدافندغیرعامل عمدتا بر پیش بینی و پیشگیری و آمادگی استوار است اما می توان موضوع پدافند غیر عامل را در حدود دانش و تجربیات ارزشمندی که در اختیار داریم به انجام برسانیم و نبایستی از آن غافل شویم.

رئیس پدافندغیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اهمیت پدافند غیر عامل در صنعت پتروشیمی کشورمان افزود: باید اصول پدافند غیر عامل را در طراحی مفهومی، پایه و تفضیلی طرح ها مد نظر قرار گیرد و بجای پیوست پدافند غیر عامل، ما شاهد گنجاندن الزامات پدافندغیرعامل در جای جای طراحی هایمان باشیم. امروزه اخذ مجوز پدافندغیرعامل قبل از اجرای طرح های پتروشیمی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای برگزاری رزمایش در مجتمع‌های پتروشیمی تبریز، پردیس، پارس، بندرامام، کارون و شازند با محوریت پدافند شیمیایی و تمرین هایی در مجتمع‌های یوتیلیتی متمرکز مبین، دماوند و فجر با محوریت پدافند سایبری جهت سنجش آمادگی در مدیریت شرایط اضطراری انجام شده است.

جمشیدی با بیان این که همچنین سامانه مدیریت شرایط اضطراری در شرکت های پتروشیمی در حال استقرار است گفت: برای اطمینان از عملکرد و استخراج کاستی های موجود، سامانه را در شرکت پتروشیمی پارس به عنوان پایلوت صنعت پتروشیمی در حال استقرار کامل داریم.

https://ipna.news/153537کپی شد!
منبع