بررسی مسائل زیست محیطی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

چالشها و راهکارهای زیست محیطی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نشستی قضایی-زیست محیطی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ صبح دوشنبه ۵ آبان ماه ۱۳۹۹، نشستی با حضور مسئولین قضایی و محیط زیستی استان خوزستان و شهرستان و تعدادی از مدیران شرکتهای پتروشیمی این منطقه برگزار شد.

هدف این جلسه بررسی مسائل زیست محیطی واحدهای پتروشیمی و تلاش جهت ایجاد وحدت رویه در نحوه برخورد با واحدهای آلاینده محیط زیست بود؛ افتخار، دبیر ستاد مبارزه با جرایم خاص دادگستری استان و اشرفی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در این جلسه حضور داشتند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان در این جلسه، ضمن تشکر از شرکتهایی که بار زیست محیطی کمتری داشته و به دستورالعملهای زیست محیطی توجه دارند، گفت: تاکنون بیش از ۱۰ شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، موفق به اخذ گواهینامه و تندیس “صنعت سبز” و “صنعت برگزیده سبز” شده و اقدامات خوب و موثری را در این زمینه انجام داده اند.

اشرفی، ضمن تقدیر از اجرای پروژه های بهبود محیط زیستی در برخی شرکتها، از عدم اجرای پروژه های بهبود در برخی شرکتهای آلاینده و یا کندی اجرای پروژه های تعریف شده گلایه کرد.

در بخش دیگری از این نشست، سلیمانی، رئیس محیط زیست شهرستان بندرماهشهر، ضمن بیان برخی قوانین ذیل اصل ۵۰ قانون اساسی و قوانین مربوط به این حوزه، گزارشی از وضعیت زیست محیطی شرکتهای منطقه در شش ماهه اول سال ۹۹ که برگرفته از نتایج آنالیزهای صورت گرفته توسط آزمایشگاه محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بود، را ارائه کرد.

رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در ادامه ی جلسه، گزارشی از پروژه های بهبود زیست محیطی شرکتهای منطقه و روند پیشرفت آنها از سال ۹۳ تاکنون را ارائه نمود.

محمدرضا قانع، افزود: این پروژه ها با توجه به جلسات مکرر با مدیران عامل شرکتهای منطقه تعریف شده و در سنوات گذشته، هر یکی دو سال یکبار، یک شرکت آلاینده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از لیست آلایندگی خارج شده و به مجموعه صنایع سبز پیوسته است.

در پایان جلسه و به پیشنهاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مقامات قضایی استان، دستور ایجاد دو کارگروه “حقوقی و قضایی” و کارگروه “فنی” را برای بررسی موضوعات زیست محیطی و دریافت و نظارت بر حسن اجرای برنامه های زمانبندی شرکتهای پتروشیمی در رفع آلایندگی های موجود صادر کردند.

https://ipna.news/153455کپی شد!