بازداشت های گسترده در پتروشیمی شیراز+تکمیلی

براساس اطلاعات رسیده از منابع آگاه به نفت ما روز گذشته چند تن از مدیران این شرکت به دلایل مالی بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)،  شرکت پتروشیمی شیراز اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران است که  در سال ۱۳۴۲ به منظور تولید کودهای شیمیایی فعالیت خود را آغاز کرده است.

عمده محصولات تولیدی پتروشیمی شیراز اوره و آمونیاک است.آرگون ، متانول ،اسیدنیتریک ،نیترات آمونیوم کشاورزی و کود مایع ازته از دیگر محصولات این شرکت می باشد.

پتروشیمی شیراز از سال ۱۳۸۹ به سهامی عام تبدیل و سهام این شرکت با نماد شیراز  در بورس معامله می شود.حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی؛ رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: در راستای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی کشور دادسرای عمومی و انقلاب مرودشت با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) ۱۴ تن از کارکنان پتروشیمی شیراز و دلالان مرتبط را که در امر توزیع کود‌های شیمیایی اخلال ایجاد کرده بودند بازداشت کردند.

وی با بیان اینکه این متهمان با ایجاد شبکه دلالی در برخی از نقاط کشور از توزیع کود‌های شیمایی به صورت تعاونی جلوگیری و اقدام به فروش به صورت آزاد می‌کردند گفت: تعدادی از متهمان از کارکنان پتروشیمی شیراز در سطوح مختلف هستند و تعداد نیز دلالان و رابطان این افراد هستند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تاکنون ۵ انبار در این ارتباط شناسایی و پلمب شده است از احتمال افزایش بازداشتی‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش مدیر حقوقی و مدیر فروش شرکت پتروشیمی شیراز نیز در بین بازداشت شدگان بوده اند.

https://ipna.news/153452کپی شد!